יום חמישי, 4 בספטמבר 2008

אז מה מחכה לנו ב"מפרץ האהבה"?


רשת משיבה אש לאח הגדול, ומביאה לנו את "מפרץ האהבה", מין גרסה ישראלית ל"פרדייז הוטל", המשודרת ב-yes. המתמודדים: 11 רווקים ורווקות מגיעים כדי למצוא אהבה. הם יהיו צריכים להתמודד עם משימות, אינטריגות ואמוציות. ומה מכסה על הכל? סקס, הרבה סקס.

לאחר דיון שנערך היום בבית המשפט השלום בחיפה, קיבל השופט זאיד פלאח את עמדת המדינה, והורה על הפסקת צילומי תוכנית הריאליטי "מפרץ האהבה", המתקיימים בחוף מכמורת. בית המשפט אמר: הזכיינית הייתה צריכה לקבל אישורי בנייה בעבור המבנים שהקימה בחוף, גם אם מדובר במבנים זמניים, כפי שטענה רשת.

השופט הוסיף ואמר: "נטען בפני שמתן הצו המבוקש עלול לגרום להפסקת צילומי התוכנית עליה עמלו קשות וכן להפסדים כספיים גדולים - ייתכן וטענה זו נכונה, אך הדרך בה נהגו המשיבות כללה סיכונים עיסקיים והיה עליהם לדעת שסיכונים אלה עלולים להוביל להפסדים ואין להם להלין בעניין זה אלא על עצמן".

רשת, שמשקיעה כ-170 אלף שקלים בכל תוכנית של "מפרץ האהבה", אמרה בתגובה: "צילומי התוכנית נמשכים כמתוכנן. רשת מכבדת את החלטת בית המשפט וערוכה לכל אפשרות". לפי שעה, התוכנית הראשונה של מפרץ האהבה תשודר הערב כרגיל.

אז מה מחכה לנו בתוכנית?

המשתתפים במפרץ האהבה מבינים מהר מאוד שאין ארוחות חינם. הם יהיו צריכים להילחם על מקומם, לעמוד במשימות אתגריות, ומעל הכל למצוא בן או בת זוג. 11 מתמודדים, כן מספר אי-זוגי, יהיו צריכים לגור ב-5 ביתנים שהוקמו בסט הצילומים בחוף מכמורת, בשיתוף רשת מלונות מוריה. התחרות גורמת למתמודדים "לפעול" בין משימה למשימה. ניסיוניות לסכסך, להפריד וליצור מריבות יהיו עניין יום-יומי. האם זה מתוך אהבה כנה? או אולי הכל מתוך אינטרס?


מצפייה בתוכנית בחו"ל אפשר לראות כי המתמודדים עושים הכל כדי להישאר ב"גן-העדן". זה יכול להתחיל בלשקר למישהו שנתן בהם אמון, ויכול להיגמר בלרוץ עירום אל מול המצלמות. גם סקס וענטוזים הם כמעט עניין יום-יומי, כי מי שלא ימצא אהבה לא יישאר. בכל שבוע מתמודד אחד יוצא, ומתמודד חדש, מהצופים בבית, נכנס. מצד אחד זה טוב – זה נותן לך הרגשה שגם אתה יכול לגעת בחלום, ומצד שני עד שאתה מתרגל ומזדהה עם אחד מהם, הוא בסיכון גבוהה לצאת. על כל הבנים והבנות בבגדי הים, תנצח אילנית לוי, מנחת מפרץ האהבה, שמצולם בחוץ מכמורת. את שיר הנושא של התוכנית תבצע דנה אינטרנשיונל, ובימים הקרובים כבר יצא הקליפ. זו הסכמה ראשונה של דנה לשיר שיר נושא של תוכנית, זאת לאחר שסירבה לכמה הצעות, כמו זו שקבלה מ"האלופה". את השמעת הבכורה של שיר הנושא החדש, נוכל לראות בתוכנית "רוקדים עם כוכבים".

הרבה קשיים בדרך לאהבה:

ב-27.8 הוציא בית המשפט בחיפה צו הפסקה זמני לצילומי התוכנית. הועדה המקומית לתכנון ובנייה טוענת כי המבנים שהקימה רשת בחוף, הוקמו ללא היתר, וכי הם אינם חוקיים. השטח בו מצולמת התוכנית מיועד לתיירות ונופש, והמשך הצילום מהווה הפרה ותמריץ לעבריינות. הוועדה אף מוסיפה כי בגלל העובדה שמדובר בתוכנית טלוויזיה, מקבל דבר משנה תוקף, היות והעברות חשופות לעיני הציבור.

אך הסיפור אינו נגמר: ב-1.9 ביטל בית המשפט את אותו הצו שנתן כמה ימים קודם לכן. הפרומואים חזרו לאוויר, והצילומים המשיכו. רשת וריאליטי הפקות טענו בדיון כי המבנים אינם מבני קבע, ועל כן לא נדרשת הוצאת היתר בניה עבורם. אך משרד הפנים לא מחכה שיסיימו לבדוק את העניין ואומר כי חוק התכנון והבנייה מאפשר הוצאת צו הריסה מנהלי, גם ללא הוראת בית משפט, והורה לעריית חדרה להוציא צו הריסה מנהלי למבנים שהקימה ההפקה. היום (ה), פסק בית המשפט בחיפה כי המבנים אינם חוקיים, והורה על הפסקת הצילומים (עדכון בתחילת כתבה זו), אך לא נראה כי רשת תוותר ותעצור את הצילומים. לפי שעה התוכנית עולה הערב, ותשודר פעמיים בשבוע. נכון, שני שלישי האח הגדול, ורביעי חמישי מפרץ האהבה.

"פרדייז הוטל" עלתה לאוויר בשנת 2003, ברשת FOX האמריקאית, ופותחה על ידי חברת הפקה בריטית. העונה הראשונה של הסדרה לא התקבלה יפה, וב-FOX שקלו להוריד את התוכנית. רבים מאנשי התקשורת והציבור האמריקאי הסתייג מהמיניות הבוטה שהכילה התוכנית. חמש שנים לקח ל-FOX עד שהחליטה לעשות עונה שנייה, אך עכשיו כבר מדובר בהצלחה.

אין תגובות: