יום שני, 8 בספטמבר 2008

נטלי פורטמן מביימת


פורטמן בת ה-27 הציגה בפסטיבל ונציה את סרטה הראשון כבמאית. "איב" הוא סרט קצר בכיכובה של לורן באקול הותיקה. "זה מרגש לראות מישהי כל כך מנוסה שמביאה כל כך הרבה חוכמה למסך", אמרה פורטמן במסיבת העיתונאים .

נטלי פורטמן, בדרך כלל שחקנית, הציגה בפסטיבל הסרטים בונציה שנערך בימים אלו, את סרטה הראשון כבמאית. הסרט הקצר מספר על אישה צעירה אשר נגררת יחד אחרי סבתה לדייט רומנטי.

ב"איב" , שמשתתף בתחרות לסרטים קצרים המתקיימת במסגרת הפסטיבל, משתתפים השחקנית ההוליוודית הותיקה לורן באקול כסבתא היוצאת לדייט עם אלמן צעיר שמזמין אותה לארוחת ערב, את האלמן משחק בן גזארה. הביקורות המוקדמות על הסרט היו חיוביות.

פורטמן בת ה-27 אמרה כי תמיד התעניינה באנשים מבוגרים ממנה וכי ההשראה הגדולה לדמותה של באקול הייתה סבתה שלה. "ההשראה לסרט באה מאירועים שקרו בחיי הפרטיים ובחייהם של חבריי וחברותיי, שמצאו את עצמן מתייחסות למערכות היחסים שלהן כפי שהאמהות והסבתות שלהן התייחסו למערכות היחסים שלהן בעבר", אמרה פורטמן במסיבת העיתונאים.

כמי שהתחילה את הקריירה בגיל צעיר מאד, סיפרה פורטמן כי חיכתה זמן רב להזדמנות לעבוד מאחורי המצלמה וכי תציג סרט נוסף בפסטיבל הסרטים בטורונטו שייפתח בסוף השבוע.

כשחקנים יש לנו זמן פנוי רב בין סרטים ואתה מוצא את עצמך הופך חסר מנוחה ומחפש מפלט יצירתי, לא תמיד אתה מוצא תפקיד שממלא את החוסר הזה", אמרה פורטמן, "אני עובדת בתעשיית הסרטים כבר 16 שנים וזה היה מרגש ללמוד מה עובר על במאי במהלך העבודה וליצור משהו לגמרי לבד".
"כשאתה שחקן אתה אמנם יוצר משהו אבל אתה משרת את החזון של מישהו אחר ובסופו של דבר זו לא היצירה שלך. לעשות משהו שהוא לגמרי שלך...יש תחושה בוגרת יותר", הוסיפה.

עוד אמרה פורטמן כי ליהוקה של באקול היה הגשמת חלום, "זה מרגש לראות מישהי כל כך מנוסה שמביאה כל כך הרבה חוכמה למסך. זה נדיר מאד", אמרה פורטמן.

פורטמן, שנולדה בירושלים וגדלה בארצות הברית, הפכה לכוכבת כשגילמה את הילדה המתחברת עם רוצח שכיר בסרטו של לוק בסון, "ליאון", שיצא בשנת 1990, כיכבה בסרטי מלחמת הכוכבים והייתה מועמדת לפרס האוסקר לשחקנית המשנה על תפקידה בסרט "closer".

אין תגובות: