יום שני, 22 בספטמבר 2008

אמי 2008: "הגברים של שדרות מדיסון" ו"30 רוק" הסדרות הטובות ביותר


טינה פיי והבייבי שלה "רוק 30" הן המנצחות הגדולות של פרסי האמי. "הגברים של שדרות מדיסון" זכתה בפרס הדרמה וגלן קלוז התקאמבקה בגדול. כל הנאומים והזוכים:

אחרי שהזיעו קשות על השטיח האדום נכנסו מיטב כוכבי הטלוויזיה להיכל נוקיה המפואר בדאון טאון לוס אנג'לס וקיבלו קטע פתיחה חביב על גבי מסכי ענק בו הם ועמיתיהם מצולמים כשהם מחקים כמה מאמרות השפר הבלתי נשכחות של שישים שנות הטלוויזיה האחרונות. ובכלל, הטקס כולו היה בסימן נוסטלגיה עם הקרנתם של קטעים בלתי נשכחים מהסדרות שעיצבו את חיינו, ביקורים בסטים מיתולוגיים ורגעי זכייה מההיסטוריה של הטקס שחגג כאמור, יומולדת 60.

כחוט השני שזור היה בטקס נושא אחד מרכזי - הבחירות המתקרבות לנשיאות. בין אם בהומור ובאנדרסטייטמנטס ובין אם בישירות לא מתנצלת, נדמה שלכולם בהוליווד יש מה לומר בנושא. "לכו להצביע" ו"שמרו על טוהר הבחירות" הם לא משפטים שהיינו מצפים לשמוע באירוע בידורי שכזה, אבל עד נובמבר, זהו הנושא החם ביותר בהוליווד.

את הטקס פתחה אופרה ווינפרי, מלכת המסך הקטן, בנאום קלישאתי והו כה הוליוודי על קסמה וכוחה של הטלוויזיה. למרות הסכריניות, אין ספק שווינפרי ממגנטת וחבל שלא נשארה כבר להנחות את כל הטקס. חמשת מנחי הריאליטי שנבחרו להוביל את האמי השנה, לא היוו שינוי מרענן אלא נחירה ארוכה ומשמימה כשהשיא היה כשהיידי קלום (בעזרתו האדיבה של וויליאם שטנר שעלה מהקהל) קרעה את הטוקיסדו מעליה ונותרה עם מיני מיקרוסקופי משל הייתה נערת שעשועים בווגאס. להפשיט כוסית? טריק זול. יכולתם להשקיע במונולוג. לשמחת כולם התקדמנו לפרסים חיש מהר וללא עיכובים מיותרים. בכל זאת, צריך להגיע לקוקטיילים של אחרי הטקס.

סדרת הדרמה הטובה ביותר - "הגברים של שדרות מדיסון"
אחרי 16 מועמדויות וערב די חלש, גרפה הסדרה החדשה בשכונה את הפרס הנחשק של הערב וניצחה תותחיות כמו "האוס" ו-"Damages". הישג יפה לכל הדעות שללא ספק יעלה את הרייטינג של הסדרה המוערכת לקראת עונתה השניה. חבל בשבילם שאת אור הזרקורים גנבה חברתה, הקומדיה.

הקומדיה הטובה ביותר - "רוק 30"
נו באמת מישהו חשב אחרת? טינה פיי נראתה די עייפה מכל נאומי התודה שהיה עליה לשאת בטקס וכשהגיע הזמן לקבל את הפרס המרכזי, נדמה היה שהיא מחפשת מתחת לאדמה למי להודות. אבל כן, כצפוי, הקומדיה הלוהטת, שכל כוכב הוליוודי שמכבד את עצמו נותן בה הופעת אורח, קטפה את הפרס בפעם השנייה. פיי לא פספסה כמובן את ההזדמנות להזכיר לצופים את העונה החדשה שעולה אוטוטו. מומנטום זה הכל בביזנס הזה.

שחקנית ראשית בדרמה - גלן קלוז "Damages"
אולי הזכייה הכי ראויה של הערב, קלוז האלגנטית והנעימה עלתה לבמה הודתה לכותבים שממשיכים להפתיע, לצוות שלצידה ולמועמדות בקטגוריה שלה שמוכיחות לדבריה שנשים מורכבות, בשלות וחזקות יכולות להחזיק על כתפיהן סדרות בפריים טיים. יו גו גירל.

שחקנית ראשית בקומדיה - טינה פיי "רוק 30"
פיי הנרגשת הודיעה למתחרה שלה, ג'וליה לואיס דרייפוס שהיא מהווה השראה ודמות לחיקוי בשבילה ובכל פעם שהיא נתקלת במשבר, היא פשוט מתנהגת כמוה. בעיקר הודתה טינה להוריה שהעניקו לה בטחון עצמי שכלל לא תואם את המראה והכשרון שלה - לטענתה. "זה מה שכל הורה צריך לעשות עבור ילדיו", אמרה פיי.

שחקן ראשי בקומדיה – אלק בולדווין "רוק 30"
בולדווין עלה לבמה בנונשלנטיות מחויכת, חלק כבוד למועמדים עימו בקטגוריה, הילל את עמיתיו לסדרה ובעיקר את טינה פיי והגדיר את העבודה ב"רוק 30" כג'וב הטוב של חייו.

שחקן ראשי בדרמה - בריאן קרנסטון "שובר שורות"
האקדמיה שיחקה אותה בענק עם הזכייה הזו. קרנסטון, המגלם מורה לכימיה שהופך לסוחר סמים בעיירה נידחת בניו-מקסיקו עושה תפקיד ענק ואפל בסדרה שלא מקבלת מספיק תשומת לב. נאומו המרגש הוכיח שהוא היה לחלוטין לא מוכן או ערוך לזכייה הזו מה שהפך את ההפתעה הזו למוצלחת ביותר הערב.

שחקן משנה בקומדיה - ג'רמי פיבן "הפמליה"
פיבן גרף את הפרס בפעם השלישית ברציפות ואחרי שקטל את קטע הפתיחה של המנחים, התפייט על כך שהוא לא לוקח שום דבר בביזנס ובעשייה כמובן מאליו ובעיקר היה מקסים כהרגלו.

שחקן משנה בדרמה - זלקו איוואנק "Damages"
ממש מתחת לאף של עמיתו לסדרה, טד דנסון, גנב השחקן הסלובני במקור את הפרס על תפקידו המעולה כעורך הדין ריי פיסק בדרמה של רשת FX. הוא הודה לגלן קלוז ודנסון ולאקדמיה שעשתה את הוריו מאושרים. אם הם מבסוטים. גם אנחנו.

שחקנית משנה בקומדיה - ג'ין סמארט "סמנתה מי?"
סמארט הוותיקה, אותה אתם בוודאי זוכרים מהסדרה המיתולוגית "עיצובים", נראתה נפלא, הודתה בהתרגשות לכוכבת הראשית בסדרה, כריסטינה אפלגייט, שכידוע הייתה לה חרא של שנה, ואפילו הבטיחה לקהל שלא לעשות מעשה היידי קלום ולהשאיר את השמלה שלה שלמה. ועל כך אנו מודים לה.

שחקנית משנה בדרמה- דיאן וויסט "בטיפול"
עזבו לרגע את העובדה שוויסט לא טרחה להגיע לטקס, אנחנו פשוט בהתלהבות מזה שגילה אלמגור של הגויים גרפה את הפרס והעלתה בעוד דרגה את הסטטוס ההוליוודי של התוצר הישראלי המשובח.


עוד כמה זוכים:
תכנית וראייטי/קומדיה - "הדיילי שואו" עם ג'ון סטיוארט
המיני סדרה הטובה ביותר - "ג'ון אדאמס". טום הנקס נמנה על המפיקים, ורגע מצחיק נרשם כשקיבל את הפרס מידיה של סאלי פילד שגילמה כמובן את אמו ב"פורסט גאמפ".
שחקן ראשי במיני סדרה - פול ג'יאמטי "ג'ון אדאמס"
שחקנית ראשית במיני סדרה - לורה ליני "ג'ון אדאמס"
תכנית ריאליטי - "המירוץ למיליון"
מנחה הריאלטי - ג'ף פרובסט מ"הישרדות". אחרי משהו כמו 84 שנים על איים אבודים ברחבי הקוסמוס. מגיע לו.
פרסום סרט טלוויזיה - "ספירה חוזרת"
בימוי בסדרה קומית - בארי זוננפלד "החיים על פי נד"
כתיבה בסדרה קומית - טינה פיי "רוק 30"
בימוי בסדרת דרמה – גרג יוטיינס "האוס"
כתיבה בסדרת דרמה - מת'יו וויינר "הגברים של שדרות מדיסון"

מאת: Nana

אין תגובות: