יום שישי, 26 בספטמבר 2008

הזוכה הגדול בטקס פרסי אופיר: "ואלס עם באשיר"


סרטו המאויר ועטור השבחים של ארי פולמן, שעסק בזיכרונותיו ממלחמת לבנון הראשונה, זכה בפרסים החשובים בטקס האוסקר הישראלי: פרס הסרט הטוב ביותר, התסריט, ופרס הבמאי. בפרסי השחקן והשחקנית הראשיים זכו מיכאל מושונוב על תפקידו ב"איים אבודים" והיאם עבאס על תפקידה בסרט "עץ לימון" .

21 סרטים עלילתיים ו- 64 סרטים תיעודיים התמודדו השנה ב-14 קטגוריות שונות בתחרות פרס האקדמיה הישראלית לקולנוע לשנת 2008. "איים אבודים", בבימויו של רשף לוי הוביל ברשימת המועמדויות לטקס, עם מועמדות בכל 14 הקטגוריות של התחרות.

בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר זכה הסרט "ואלס עם באשיר" וגבר על הסרטים "איים אבודים", "אצבע אלוהים", "כמו אבא שלך" ו"שבעה" שהתמודדו באותה קטגוריה. הסרט "ואלס עם באשיר", שנבחר על ידי חברי האקדמיה, יישלח לייצג את ישראל בתחרות האוסקר האמריקאי בקטגוריית הסרט הזר.

בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר זכה הסרט "ילדי השמש". חמישה סרטים נוספים היו מועמדים בקטגוריה: "בית אהבה" בבימויה של אילת ברגור, "החיפושית" בבימויו של ישי אוריין, "חלום של אידיוט" בבימוים של דני סירקין ועידו בהט, "מוסר השילומים" בבימוים של אורלי וילנאי-פדרבוש וגיא מרוז ו"תעלומת אריס סאן" בבימויים של דליה מבורך ודני דותן.

בקטגורית השחקן הראשי הטוב ביותר זכה מיכאל מושונוב על תפקידו בסרט "איים אבודים". מושונוב גבר על משה איבגי, שרדי ג'בארין ואלברט אילוז, שהתמודדו אף הם על פרס השחקן הטוב ביותר.

בקטגורית השחקנית הראשית הטובה ביותר זכתה היאם עבאס על תפקידה בסרט "עץ לימון" גברה על אורלי זילברשץ, יעל אבוקסיס, רונית אלקבץ וחנה אזולאי-הספרי.

בקטגורית שחקן המשנה הטוב ביותר זכה שמיל בן-ארי ובפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר זכתה אוולין הגואל. פרסים נוספים חולקו בקטגוריות נוספות , ביניהן פס הקול הטוב ביותר, עיצוב התלבושות הטוב ביותר, התסריט הטוב ביותר והעריכה הטובה ביותר.

אין תגובות: