יום שישי, 19 בספטמבר 2008

"המגן" יורדת מהמסך אחרי 7 עונות


אחרי שבע עונות, בה קנתה לעצמה מעריצים רבים בארצות הברית וגם אצלנו בארץ, באה לסיומה הסדרה המצליחה. "עברנו חוויה ששינתה את חיינו", סיכם מייקל צ'יקליס, כוכב הסדרה.

הסדרה "המגן" הפכה ללהיט בארצות הברית וקנתה לעצמה גם מעריצים רבים כאן בארץ. אמש הודיעו אנשי רשת FX כי הסדרה עומדת לרדת מהמסך אחרי שבע עונות. הפינלה הגדול ישודר בארצות הברית בנובמבר הקרוב וגורלו של ויק מאקי, אותו מגלם מייקל צ'יקליס, נשמר בסודיות עד לרגע האחרון.

"אני מתעב את הרעיון לדבר על מה שמתרחש על סט הצילומים", אומר צ'יקליס בהפסקה שבין צילומי פרק הסיום בבניין הלוס אנג'לס טיימס, שמשמש בסדרה כסט משרדי ה-FBI. הפרקים האחרונים בסדרה מצולמים בתנאי חשאיות הדוקים כדי ששום רמז לסוף הסיפור יתגלה. הצוות באתר הצילומים הקפיד בימים האחרונים שלא להשאיר במקום ניירת מיותרת ותסריטים זרוקים.

יוצר הסדרה שון ריאן אמר כי "עלילת 13 הפרקים האחרונים, ובעיקר עלילת הפרק האחרון נאמנות להלך הרוח בעונות הקודמות של הסדרה. אנחנו לא מפחדים להסתכן ולהפתיע ואני מרוצה מהדרך בה הפרקים הושלמו, יותר משמח".

בניטו מרטינז, שמשחק בסדרה את דיוויד אייסוודה מספר כי הסתובב על סט הצילומים וניסה ללכוד למזכרת את הרגעים האחרונים בסדרה, "המסע היה כמו לקרוא ספר נפלא בו אתה נכנס לחייהם של דמויות מסקרנות ואתה רוצה להמשיך מפרק לפרק כדי לראות מה קורה איתן", אמר מרטינז, "אבל הסיפור הושלם ואם היינו ממשיכים הלאה, היינו מאבדים את האפקט של הסדרה, בדיוק כמו בספר".

"אלו היו שבועות קשים עבור צוות השחקנים והכותבים, בעיקר בקריאה של התסריט לפרק האחרון", מספר מייקל צ'יקליס, "כשאתה קורא תסריט אחרון של סדרה, גם אם הייתה על המסך במשך זמן, גם אם הנסיבות להפסיק הן נכונות והגיוניות, זה עדיין קשה. במקרה של 'המגן', בה עברנו כולנו חווייה ששינתה את חיינו, זה קשה יותר".

עבור הרשת וצוות השחקנים, הסדרה היוותה הימור מהפרק הראשון, "הרבה אנשים חשבו שאני משוגע שהסכמתי לשחק בסדרה הזו, בעיקר כשההחלטה התבססה על מי שכתב את הסדרה", אומר צ'יקליס על ריאן, שכתב גם את "נאש ברידג'ס", "העניין הוא שגם אני וגם אישתי, מישל, לא יכולנו להפסיק לדבר על התסריט הנפלא", מוסיף צ'יקליס, "הרגשנו שאם מה שכתוב בתסריט אכן יצולם וכולם יצפו בזה, הסדרה תכה גלים".

הסדרה "המגן" הפכה לסדרת הכבלים הראשונה שזוכה בפרס חשוב, פרס האמי לשחקן הטוב ביותר אותו קטף מייקל צ'יקליס, לצד מועמדויות על התסריט והבימוי של הסדרה. הסדרה נבחרה גם לרשימת 100 התוכניות הטובות ביותר ב-25 השנים האחרונות שפרסם השבועון אנטרטיינמנט וויקלי.

אין תגובות: