יום שבת, 27 בספטמבר 2008

פרס חביב הקהל ל"עץ לימון" בסן סבסטיאן


סרטו של הבמאי הישראלי ערן ריקליס זכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל הספרדי, ובקרוב יופץ גם בגרמניה .

הסרט "עץ לימון" של הבמאי הישראלי ערן ריקליס זכה אמש (מוצ"ש) בפרס חביב הקהל בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-56 בסן סבסטיאן שבחבל הבאסקים בספרד. הפרס, בסכום 35 אלף אירו, מוענק למפיצי הסרט בספרד במטרה לעודד הפצת סרטים אירופיים איכותיים. סרטו עטור הפרסים של ריקליס יוצא להפצה מסחרית בספרד ביום שישי הקרוב. במקביל ייערכו במהלך השבוע הקרוב הקרנות טרום בכורה של הסרט בקלן, המבורג וברלין לקראת יציאתו לאקרנים ברחבי גרמניה ביום חמישי הקרוב.

סרטו של ריקליס, שזכה בפברואר האחרון בפרס חביב הקהל במסגרת הפנורמה היוקרתית של פסטיבל ברלין, מספר את סיפורה של אלמנה פלסטינית שיוצאת למאבק משפטי במטרה להחזיר לידה את הזכות על מטע עצי הלימון השייך למשפחתה מזה דורות. עלילת הסרט, המבוססת על סיפור אמיתי, נפתחת כשלבית השכן עוברים ללא כל התראה מוקדמת שר הביטחון הישראלי (דורון תבורי), רעייתו (רונה ליפז-מיכאל) וכל צוות המאבטחים שלהם. מסיבות ביטחוניות מתקבלת החלטה ראשונית להחרים את המטע ומאוחר יותר לגזום את עצי הלימון שמהווים איום ביטחוני. סלמה, אותה מגלמת השחקנית הפלסטינית היאם עבאס, יוצאת למאבק על חייה וחיי עצי הלימון שלה בעזרתו של עורך דין צעיר (עלי סלימאן) מעזה.

"עץ לימון", שנרכש להפצה על ידי החברה האמריקנית IFC Films יצא לאקרנים בחודשים הקרובים גם בארה"ב, בריטניה, איטליה, אוסטריה ומדינות סקנדינביה. מחודש אפריל האחרון מוקרן הסרט בצרפת ובספרד. עד כה צפו בו יותר מ-300 אלף צופים בצרפת.

זוכה ישראלי נוסף בפסטיבל בסן סבסטיאן הוא "המנון", של הבמאי אלעד קידן שזכה אמש בפרס השני בתחרות סרטי הסטודנטים. בתחרות השתתפו 15 נציגים של בתי ספר לקולנוע מכל העולם, כשאת ישראל ייצגו קידן מ"סם שפיגל" בירושלים ויסמין נובק, במאית הסרט "זהר", שהופק על ידי החוג לקולנוע באוניברסיטת תל-אביב. סרטו של קידן, שזכה השנה גם בפרס הראשון בתחרות המקבילה שנערכה בפסטיבל קאן, עוקב אחרי בחור צעיר שמשוטט ברחובות הקטמונים בירושלים ובדרכו מתרחשים ניסים. בראש חבר השופטים עמד השנה הבמאי עמוס גיתאי.

אין תגובות: