יום שבת, 20 בספטמבר 2008

ג'יי ג'יי אברמס עושה זאת שוב עם "פרינג'"

הסדרה החדשה מבית היוצר של ג'יי ג'יי אברמס ("אבודים") שעלתה בארה"ב אמנם מתעסקת בנושאי מתח ומדע בדיוני ששייכים יותר לשנות ה-90, אבל עושה את זה בסטייל .

סוכן אף.בי.איי שאומר שהוא אוהב אותך במערכה הראשונה, יהפוך לזומבי עם עור מעוות במערכה השלישית. כלל ידוע. הכלל הזה מיושם ב"פרינג'", הסדרה החדשה של ג'יי.ג'יי אברמס, ובדקדקנות. "פרינג'" עלתה לשידור בארה"ב ברשת פוקס בשבוע שעבר, והציפיות ממנה היו בשמיים, אם לא בחלל החיצון.

מטוס נמצא בבוסטון, כשכל יושביו מתים ובשרם הפך למסטיק. מתקפת טרור? עונש משמיים על טיסה בשבת? תעלומה. צוות רב תחומי של "ביטחון הפנים" האמריקאי ניגש למשימת הפענוח. את החקירה מוביל פיליפ ברוילס (לאנס רדיק, "אוז", "הסמויה"), העומד בראש יחידת ה"פרינג'" של הארגון, החוקרת מקרי קצה מוזרים.


אבל אז, נפגע אהובה של אוליביה דונהאם (אנה טורב, שחקנית אוסטרלית), סוכנת נמרצת ממחלקת חקירות פנים בחיל הנחתים, שמגויסת לחקירת העל של התרסקות המטוס. אהובה (מארק ואלי מ"סווינגאון"), שהוא גם אחד מהקולגות שלה, מקבל רסיס מהתרכובת הכימית אותה ספגו טסי המטוס, ונכנס לתרדמת בעוד עורו הופך לשקוף-ירקרק-מחליא וכל תוכן גופו נחשף לעין ונראה כסטייק טרי.

אוליביה תציל את נפש אהובה ויהי מה, בעיקר אחרי שזה אמר לה שהוא אוהב אותה והיא לא השיבה לו באותה אמירה. היא תאתר את ד"ר וולטר בישופ (ג'ון נובל, גם הוא שחקן אוסטרלי), מומחה לנגעי עור סוריאליסטים, שגילה כיצד לחלץ מחשבות מראשם של אנשים, גם כאלה שאינם בחיים. אבל יש לה בעיה אחת: הוא מאוחסן בבית חולים לחולי נפש שהוא גם כלא, לאחר תאונת מעבדה פריקית וקטלנית. אוליביה יכולה להגיע אליו רק באמצעות בנו פיטר, גאון בפני עצמו ומהמר כפייתי, הנמצא בבגדד, עיראק.


ג'ושוע ג'קסון, הדמות הנסבלת ביותר ב"דוסון קריק", פייסי, משחק בתפקיד בן המדען, שלמרות שיסרב בתחילה, יצטרף בסוף לאוליביה ולאביו כשלישיית מחקר שתנסה להציל את העולם מידי תאגיד רשע בעזרת פיזיקה פאראנורמלית, כימיה לא הגיונית ואקדחים.

"פרינג" היא סדרת קונספירציה עם קווי עלילה הפכפכים שפוסעת בשבילים שבין אימה למד"ב. יש בה הומור עבש במקום יבש, שמלווה בכובד ראש ובחשיבות עצמית עצומה, כי החבר'ה כאן לא משחקים בברביות. הם מצילים את האנושות מכליה!או לפחות את האנושות השוכנת בבוסטון. "אנחנו רוצים להציל את העולם, אבל לאנשי התאגידים יש יותר אישורי כניסה וגישה למידע מאשר לנו", אומר אחד הסוכנים ב"פרינג'", והוא מתכוון לזה.

הרוע בו נלחמת יחידת ה"פרינג'" טמון בתאגיד רפואי נקי למראה, אותו הקים מדען מקולקל מצפון, שלפני 17 שנה חלק מעבדה עם ד"ר בישופ בהרווארד. שרלוט רמפלינג מגלמת את קצינת המבצעים של ארגון הרשע.



כך היה נראה פרי אהבתם של גברת "תיקים באפילה", ומר שעמום קיומי לו היו הופכים להורים, כש"האוס" הוא דוד רחוק וחכם בהרבה. טלקינזיס, טלטרנספורטציה, חלקי גוף רובוטיים והחייאת מתים אינן מלים גסות כאן. כשמתעסקים במגוחך ובמופרך צריך לדעת איך לעשות את זה בסטייל, ול"פרינג'", על אף נושאי שנות ה-90 שהיא בוחשת בהם, יש תנופה וקצב.

זה קורה בזכות מעצב הפנים שלה, ג'יי.ג'יי. אברמס, איש יודע איך לעשות סדרות מופרכות שבזכות כשרונו זה אף קיבל לידיו את תפקיד הבמאי לסרט הבא של "מסע בין כוכבים". המוח שלו בדה את "זהות בדויה", והוא המנוע היצירתי שהתניע את "אבודים". גם ב"פרינג'", כמו ב"אבודים", יש מטוס בסצנת הפתיחה. וכשמטוס מתרסק במערכה הראשונה, ייתכן שהסדרה תהפוך ללהיט בשלישית.

אין תגובות: