יום שבת, 20 בספטמבר 2008

בקרוב: שלושה סרטי פעולה ישראלים

בחודשים האחרונים עובדים בתעשיית הקולנוע על שני סרטים שבהם האקשן צפוי לשחק תפקיד ראשי. הראשון והמדובר ביותר הוא "קירות" , סרטו השני של דני לרנר שבו יככבו נינט טייב ואולגה קירלינקו, הלוא היא נערת ג'יימס בונד הטרייה. הסרט הזה, הפקה ישראלית-צרפתית, יביא לעולם סשן יריות ואקדחים בין שתי בחורות, כשבתווך ינסו להימלט על נפשם שחקני משנה דוגמת זהר שטראוס, לירון לבו, הנרי דוד ועוד.

מי שצפה בסרט הראשון והמהפנט של לרנר, "ימים קפואים", שזיכה אותו בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל חיפה לפני שנתיים, ודאי יודע איך הוא מסוגל לעצב קולנוע אפל ופיזי מאוד, גם בתקציב אפסי.

הסרט השני, והלא פחות מסקרן, שקורם עור וגידים בימים אלה, הוא "כיפה אדומה" .
עופר הררי ("הבורר") יביים את המותחן שבו יככב מנשה נוי, על תקן מאמן אישי של נערה רוסייה (גאלה קודן) המבקשת להפוך למחסלת אישית.

הסיפור, שיבוסס על המקרה האמיתי שכונה בעיתונות "ניקיטה הישראלית" , נכתב על ידי ערן ב.י, מנהל מחלקת ההפקות של חברת ג'יי-סי-אס, ששיגר אליכם בשנים האחרונות את "הדוגמניות", "היפה והחנון" ועוד מקפצות רייטינג עתירות שומן. הסרט המדובר, שאמור ליהנות מתקציב של שני מיליון דולר, ינחית על המסך גם את מיכאל אלוני שיבצע משימות מאפיה מורכבות.

עוד סרט מאפיה שראה אור באחרונה הוא "מפטיר" של דויד דזאנאשוילי, בוגר בית הספר לקולנוע של אוניברסיטת תל אביב, שהוצג בפסטיבל חיפה האחרון וזכה לשבחים מקיר לקיר. גם עלילת "מפטיר" נעה באזורי הפשע ומביאה את סיפורו של עבריין היוצא לנקום את מות אחיו, רק כדי לגלות שעולם הפשע מסריח הרבה יותר משחשב. תוך כדי ניסיון החיסול הוא נפגש עם המאפיה הרוסית, הישראלית ומה שביניהן.

שלוש היצירות הללו, וזאת עוד לפני שציינו את העונה השנייה של "הבורר" ואת סדרת הטלוויזיה החדשה "חיסול משולש" של קובי וקנין, נראות כמו מחוות מצולמות לחברים של אסי אבוטבול. אחרי הכול, מי אמר שקולנוע ריאליסטי צריך להתמקד באמהות חד הוריות או במחבלים.

אין תגובות: