יום חמישי, 14 באוגוסט 2008

"Underbelly" האוסטרלית תשודר ב-Yes


yes תשדר החל מה-11 בספטמבר את סדרת הדרמה שמתארת את הנעשה בעולם התחתון באוסטרליה ועוררה סערה ציבורית במדינה .

ב-yes רכשו לשידור את "אנדרבלי" (Underbelly) , סדרת טלוויזיה בת 13 פרקים שזכתה לכינוי "הסופרנוס האוסטרלית", המתארת את העולם התחתון של היבשת התחתונה. הסדרה, שעלתה לשידור באוסטרליה בפברואר האחרון, תשודר ב-yes החל מה-11 בספטמבר.

"אנדרבלי" מבוססת על ספר בשם "לידבלי: בתוככי העולם התחתון של אוסטרליה", שכתבו צמד העיתונאים, ג'ון סילבסטר ואנדרו רול הספר תיעד את המלחמה הקטלנית שהשתוללה במשך קרוב לעשור בין משפחות הפשע במלבורן, עד 2005.

כל הדמויות בסדרה מבוססות על פושעים אמיתיים, ואלה מהם שנותרו בחיים עמדו למשפט בתקופת השידור. עקב כך, בית המשפט העליון של מדינת ויקטוריה באוסטרליה הוציא צו מניעה לשידור הסדרה במדינה זאת, כדי שהמראות שמופיעים בה לא ישפיעו על הכרעת המושבעים.

החרם המשפטי הזה רק עורר סקרנות ציבורית עצומה והוא נעקף על ידי הצופים באמצעות הורדות מהאינטרנט ומכירת DVD פיראטיים. כשה-DVD הרשמי של הסדרה יצא לאור, הוא שווק עם אזהרה לפיה מי שייתפס עמו במדינת ויקטוריה מסתכן בעונש מאסר.

צו המניעה הוסר ב-30 במאי 2008, אבל הרשת בה שודרה הסדרה טרם פרסמה מועד לשידורה בוויקטוריה, משום שחשדות עדיין תלויים ועומדים נגד אחד מהמעורבים והליכים משפטיים אלה עדיין עשוים למנוע את שידורה במדינה למספר שנים נוספות. כך או כך, העונה השנייה של הסדרה לא מחכה לאיש והיא תתאר את האירועים שקדמו למלחמת הכנופיות.

אין תגובות: