יום ראשון, 10 באוגוסט 2008

"האח הגדול" מגיע לישראל



זכיינית הערוץ השני, "קשת", מביאה לישראל את "האח הגדול", תוכנית הריאליטי ששודרה ברחבי העולם וזכתה להצלחה רבה. וילה אחת, 14 מתמודדים, 100 מצלמות ומליון שקלים.

ארז טל ואסי עזר ינחו את הגרסה הישראלית של "האח הגדול" (Big Brother), זאת למרות שבתחילה פורסם כי את התוכנית ינחה עידו רוזנבלום. עלות הפורמט המצליח אותו רכשה "קשת" מוערך בכ-4 מליון דולר .

האח הגדול הוא ריאליטי ששודר לראשונה בשנת 1999 והפך במהרה ללהיט ענק; התכנית מגיעה אלינו לאחר ששודרה בכ-70 מדינות, ביניהן: ארה"ב, אוסטרליה, אנגליה, אלבניה, גרמניה, צרפת ופינלנד. ב"אח הגדול" משתתפים 14 מתמודדים שאינם מכירים זה את זה, כשהם סגורים בווילה אחת למשך 100 ימים. המתמודדים מנותקים לחלוטין מהעולם החיצוני ואינם רואים איש מלבד עצמם. ללא חדשות, ללא טלוויזיה ואף ללא טלפונים סלולאריים.

אז מה קורה בווילה?

במהלך השהות בבית, יקבלו המתמודדים משימות שונות העלולות להשפיע על מערכות היחסים ביניהם ואיכות חייהם. שהותם בווילה תתועד ב-100 מצלמות שיספקו לנו הצצה למתרחש במשך 24 שעות, 7 ימים בשבוע.
בערוץ השני תשודר תוכנית קצרה וערוכה, אך בערוץ נוסף ובאתר אינטרנט שמקימה "קשת" בעבור הסדרה, נוכל לצפות במתמודדים בשידור חי, ללא עריכה, 24 שעות. "קשת" משקיעה בערוץ ובאתר 6 מליון דולרים נוספים, ובכך מגיעה ההשקעה הכוללת בהפקה לכ-10 מליון דולר; זאת בעבור עונה אחת בלבד. מדובר בהפקה היקרה ביותר שנעשתה בישראל.
לשם השוואה, ב"הישרדות" השקיע ערוץ 10 כ-5 מליון דולר. "קשת" שומרת בקנאות ובסודיות גמורה כל פרט הקשור להפקה. 150 אנשי הצוות העובדים בפרויקט הוחתמו על חוזה סודיות, וכן מחוייבים לעבור בדיקות פוליגרף תקופתיות. חבר הפקה שימצא כי הדליף מידע, יחויב בקנס של כ-50 אלף שקלים, וזאת מבלי הוכחת נזק מצד "קשת". בינתיים, השמועות מתחילות להתפשט ולפיהן אחת המתמודדות בתוכנית היא מאיה מופז, ביתו של שר התחבורה. נראה כי גם נופר קריג, נכדתו החורגת של המיליארדר האמריקאי מאיר לנסקי, תשתתף. כדי להתאים את הפורמט לישראל, יוקם בווילה חדר נפרד, ללא מצלמות ומיקרופונים, המיועד למתמודדים מהמגזר הדתי.

את התוכנית תפיק חברת "קופרמן", המתמחה בסדרות ריאליטי. ברזומה של "קופרמן" תוכלו למצוא את "היורש", "השגריר", "המטבח" ועוד.
בתחילה פורסם כי תפיק את התכנית חברת "טדי הפקות", המפיקה את "כוכב נולד", ובזמנו הפיקה את "פרוייקט Y" בעבור "yes". גם ב"פרויקט Y" שהו מתמודדים בוילה, אך לא יכולנו לצפות בהם בשידור חי. גם הפרס שונה - ב"אח הגדול" הוא עומד על מליון שקלים, וב"פרוייקט Y" הוא היה תוכנית בערוץ "YES Y" ז"ל.
את "האח הגדול" תוכלו לראות לקראת סוף החודש בערוץ השני, לאחר ש"כוכב נולד" תסיים את עונתה השישית. הפרומואים כבר באוויר, ולנו נותר רק לראות האם תשיב "קשת" את כבודו האבוד של ערוץ 2, לאחר המפלה שספג מ"הישרדות".

"האח הגדול", "קשת" – ערוץ 2

אין תגובות: