יום שלישי, 12 באוגוסט 2008

דו''ח שוברי קופות - 11.8.08 , באטמן בהחלט לנצח!

הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה''ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.

1. The Dark Knight - 26.0 (441.5)
2. Pineapple Express - 22.4 (40.5)
3. The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor - 16.1 (70.7)
4. The Sisterhood of the Traveling Pants Part 2 - 10.8 (19.7)
5. Step Brothers - 8.9 (80.9)
6. Mamma Mia - 8.1 (104.0)
7. Journey to the Center of the Earth - 4.9 (81.8)
8. Hancock - 3.3 (221.7)
9. Swing Vote - 3.1 (12.0)
10. Wall-E - 3.0 (210.1)

סוף השבוע האחרון היה קצת בספק האם "האביר האפל" ישאר במקום הראשון, והינה הוא עושה זאת שוב. בפעם הרביעית ברציפות "האביר האפל" בפסגה.
שני סרטים יצאו השבוע בהפצה מורחבת: "אננס אקספרס" הקומדיה הסטלנית של הקיץ, ו"אחוות הג'ינס 2" .


1. The Dark Knight - 26.0 (441.5)


ארבעה שבועות במקום הראשון הם אמנם לא שיא, אבל הם בכל זאת תוספת מכובדת מאוד לרשימת ההישגים הראויים לציון של 'האביר האפל'. בימינו זה כמעט שלא קורה אף פעם, הסרט האחרון ששהה במקום הראשון ארבעה שבועות רצופים הוא 'שר הטבעות: שיבת המלך', בין סוף 2003 לתחילת 2004.
אבל עזבו אתכם ממיקומים, בתכל'ס הכסף הוא הרי מה שמשנה, ובתחום הזה, כידוע, אין לאביר הרבה מתחרים. להר-הכסף שעליו כריסטופר נולאן ומפיקיו מתגלשים מדי יום נוספו בסופ''ש 26 מיליון דולר. הסך הכל של הסרט עד כה: 441.5 מיליון דולר.
בכך הוא דילג מעל המגה-להיטים: 'ספיידרמן', 'שודדי הקאריביים: תיבה של איש מת' , 'אימת הפנטום', 'אי.טי.' ו'שרק 2' , והתמקם במקום השלישי ברשימת הסרטים המכניסים ביותר של כל הזמנים. מעליו נמצאים רק 'מלחמת הכוכבים' המקורי - שאותו הוא יעבור בקרוב - ו'טיטאניק', שאותו הוא כנראה לא יעבור (600 מיליון דולר).


2. Pineapple Express - 22.4 (40.5)


הסרט שכמעט הוריד את באטמן מהמקום הראשון, הוא 'Pineapple Express' או בשם העיברי "אננס אקספרס", הוא קומדית אקשן שהופקה ע"י ג'אד אפטאו וחבורתו (שהביאו לנו את "סופרבאד" ו"הדייט שתקע אותי"): ג'יימס פרנקו וסת' רוגן הסרט (שמופיע כמעט בכל סרט שלו).
הסרט שייך למסורת המפוארת של סרטי הסטלנים, שהארולד וקומאר היו הקודמים בדרכם. כמה חובבי עישון מסתבכים עם החוק ונאלצים לברוח מאנשים רעים.
רוב המבקרים הגיבו טוב לחומר, למרות שההומור בגובה עשב, וגם הקהל לא איכזב.
למרות שהיום הראשון של הסרט היה, כאמור, הטוב ביותר שלו, בכל זאת הוא הכניס 22 מיליון דולר בסופ''ש, ו-‏40 מיליון דולר בחמשת הימים הראשונים להקרנתו - וזה יותר ממה שהארולד וקומאר עשו בכל אחד משני הסרטים שלהם לאורך כל הצגתם בקולנוע. יותר מזה, סרטים שפונים באופן כל כך ברור אל ציבור המעשנים נוטים להצליח יותר בדי.וי.די. מאשר בקולנוע. אז גם בלי להדיח את באטמן, 'אננס אקספרס' במצב ממש טוב, בעיקר בשביל סרט שהתקציב המדווח שלו הוא 27 מיליון דולר.


4. The Sisterhood of the Traveling Pants Part 2 - 10.8 (19.7)


'אחוות הג'ינס 2', המשך לסרט הגירל-פאוור לצעירות משנת 2005, שבו ארבע הבנות - אלקסיס בלדל, אמריקה פררה, אמבר טמבלין ובלייק לייבלי - ממשיכות לשלוח זו לזו את הג'ינס ולעבור מיני חוויות התבגרות בדרכן להפוך לקארי, מירנדה, שרלוט וסמנתה. אף על פי שארבע השחקניות הפכו מאז הסרט הראשון לצוות אול-סטאר של כוכבות טלויזיה, זה לא השפיע הרבה על ההכנסות של הסרט: הוא פתח עם 10.8 מיליון דולר, שיפור קל ל-‏9.8 מיליון שהכניס הסרט הראשון - אם כי עם ספירת ימי רביעי וחמישי הוא הגיע כבר ל-‏19 מיליון. סרטי המכנסיים הנודדים נחשבים לסבירים מאוד בעיני הביקורת, אם כי רבים מהם טענו שהם אהבו גם את 'סקס והעיר הגדולה' ואת 'מאמא מיה',סרטי בנות נתרחק מזה .

בשבוע הבא: אם 'האביר האפל' יישאר במקום הראשון גם בשבוע הבא, הוא יהיה הסרט היחיד במאה הנוכחית ששהה במקום הראשון חמישה שבועות (הסרט האחרון שעשה זאת היה 'החוש השישי' ב-‏1999).
אבל זאת קצת בעייה בשבילו כשהוא יצטרך להתחרות ב'רעם טרופי' הקומדיה עם בן סטילר, ג'ק בלאק ורוברט דאוני ג'וניור וב'מלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים' סרט האנימציה, קרוב לוודאי שהוא יפנה את מקומו סוף סוף.

אין תגובות: