יום שישי, 15 באוגוסט 2008

המלצה: "Generation Kill", מיני סדרה מבריקה של HBO


טירונים צמאי דם שעושים את דרכם מכוויית לבגדד בשיאה של הלחימה בעיראק מככבים ב"Generation Kill" , מיני סדרה מבריקה ומציאותית להחריד שמשודרת בימים אלה בארה"ב .

כן, ב-2003, הדרך לבגדד היתה רצופה בטירונים רעבים לקרבות. גם עכשיו. רק שאז זו היתה דרך בתולית עבור חיילי המאה ה-21. באותם ימים היסטוריים, עיתונאים הצטרפו לחיילים, כדי לתעד את רגעי התהילה שלהם בעוד מלחמה צודקת.

את רגעי הקסם האלה, שזיפזפנו מהם והלאה כששודרו בטלוויזיה בזמן אמת, אפשר לחיות מחדש בסדרה " Generation Kill". זוהי מיני סדרה המשודרת בימים אלה בארה"ב ברשת HBO וכבר נרכשה לשידור על ידי yes, המתארת את זריחתה של המערכה בעיראק. כוחות אמריקנים התפתלו אז בדרכי העפר של עיראק, וקיוו להביא את האור למדינה מוכת הסדאם, לנקום בדרך עקיפה (מאוד) בבין לאדן ובעיקר להרוג כמה שיותר.

כשחייליה מרחמים (לפעמים) על כלבים אבל לא על אנשים ויורים מתוך פחד ומאחורי שכפ"צים, נעה לה פלוגה של נחתים. אבל לא רק פחד ותיעוב יש בעיראק. גם הומור, תעוזה התרגשות ושעמום. את כל אלה מתאר אוון רייט (לי אלן טרגסן, ביצ'ר מ"אוז"), עיתונאי מה"רולינג סטון" שמצטרף לפלוגת נחתים וכותב את סיפור מסעה הסיזיפי מבסיס מתילדה שבכוויית לכיוון בגדד. רייט, כמו המלחמה, הוא עיתונאי שהיה באמת, ועודנו חי וקיים. הכתבות שלו הפכו לספר, שבתורו עובד למיני סדרה הזאת, שמשודרת במשבצת השידור שהחזיקה בעבר "הסופרנוס": ימי ראשון ב-21:00.

קודם ל"Generation Kill" , המשבצת נכבשה על ידי העונה החמישית והאחרונה של "הסמויה" של דייויד סימון ואד ברנס, שהם גם יוצריה של "Generation Kill". לא קל לעמוד בסטנדרטים האלה ולעשות משהו טוב יותר מ"הסמויה". למערכה על הסדרה הראשונה על המלחמה השנייה בעיראק, הצטרפו כוחות חיזוק מסדרות טלוויזיה מפוארות אחרות, ובראשם אנשי המקצוע הבריטיים שהפיקו את "המלכה אליזבת'" ואת "רומא".

התוצאה היא מיני סדרה ריאליסטית מאוד. אין כאן בוש, סדאם או סיפור רב מוקדי של אפוס מלחמתי. יש פה שורה של סצנות קצרות שמזכירות מערכונים ומתארות זירה מצומצמת מתוך מפה רחבה. יכולת הראייה המוגבלת של העיתונאי הופכת למעשה ליתרונה של הסדרה – להגיש פרוסה דקה אבל מלאת מיץ ממלחמה רבת שכבות.

אבל הימצאותן של 28 דמויות בעין המצלמה לא מאפשרת ליוצרים לקדוח לעומקן של הדמויות, אלא רק לחטוב מהן שבבים. לולא מספר הדמויות היה רב כל כך (ובהן רוברט טימותי "דוק" ביירן, אותו מגלם יאיר לוטן), הסיפור יכול להיות עשיר פחות בדמויות, אך עם דמויות יותר עשירות. זו מגרעתה העיקרית ואולי היחידה של "Generation Kill".

> לחצו כאן לדף הסדרה באתר TV.com <

מקור הכתבה: Ynet

אין תגובות: