יום שבת, 23 באוגוסט 2008

סדרות חדשות באמריקה 2009

קומדיה:
אגף הקומדיות מורכב כמעט כולו מעיבודים מחודשים של סיטקומים מרחבי העולם. יוצרי Little Britain מאט לוקאס ודיוויד ויליאמס מעבירים את סדרת הקאלט הבריטית שלהם לארצות הברית, בהשתתפותם, ובימים אלה הם מסיימים לערוך את ששת הפרקים שישודרו ב-HBO. בגרסה האמריקנית ויקי פולארד נשלחת למחנה קיץ, דאפיד תומס נרשם לאוניברסיטה, וסבטסיטאן ממונה סוף סוף לראש ממשלה. מי שאהב את המקור, ובארץ יש רבים כאלה, יאהב גם את העיבוד החדש.
תשודר לראשונה: 28.10.

גם Worst Week הבריטית מגיעה למסך האמריקני. ההורים של מל לא יודעים שהיא בהריון או שהיא הולכת להתחתן. בעלה האוהב שמעוצב בצורה שטחית כ"איש מצליח" (הוא לובש חליפה! הוא עוסק בתחום הבידור! הוא עושה ספורט! ), מנסה לנווט בין הוריה ההמומים להרבה מאד צרות מז'אנר הסלפסטיק (נערה שיכורה מקיאה עליו בדרך לארוחת הערב החגיגית וכיוצא באלה מראות משובבים).
תשודר לראשונה: 22.9.

מאוסטרליה מגיח עיבוד ל- Kim & Kath, הפיילוט היחיד שמצחיק באמת. קאת' (סלמה בלייר) חוזרת לגור אצל אמה (מולי שאנון) לאחר שישה שבועות שבהם גילתה שבעלה הטרי אינו לרוחה. אפילו הסצינות השחוקות (הבת מפריעה לאמה באמצע יחסי מין, הבעל המטומטם מנסה להחזיר את אשתו לחיקו) זוכות לטוויסט מרענן.
תשודר לראשונה: 9.10.

ואילו מישראל, ותודה לנעה תשבי, מפציע The Ex List על בחורה שחוזרת לאהבות חייה, לאחר שמגדת עתידות מספרת לה שאחד האקסים שלה הוא הבחור שאיתו היא עתידה להתחתן. קטעים שדלפו לאינטרנט מהפרק הראשון מראים שפוקס בחרו להיצמד לפיילוט של "האקס המיתולוגי" הישראלית, שעליו מבוססת הסדרה, ולכן גם כאן, כמו במקור ששודר בארץ, התסריט מתקשה להתרומם מעל הגימיק העלילתי.
תשודר לראשונה: 3.10.

אחרונה ברשימת הקומדיות היא היחידה שנוצרה בארצות הברית, ובאופן לא מפתיע היא המצחיקה פחות. Do Not Disturb הוא סיטקום מעיק על הנעשה מאחורי הקלעים בבית מלון בניו יורק. טלפנית שמנה, מנהל אדמיניסטרטיבי הומו, אשת ניהול לקוחות שחורה ונערת קבלה בלונדינית רבים מי מביך יותר את הסטריאוטיפ שתפקידו נכתב בשבילו. התחרות קשה. כך גם הצפייה.
תשודר לראשונה: 9.10.

דרמה / מתח:
כמעט כל הדרמות כוללות השנה מוטיבים מהז'אנר של מדע בדיוני או פנטזיה. המדוברת שבהן היא True Blood של אלן בול. גם שונאי "עמוק באדמה" (ויש כאלה-הח"מ, למשל, הוא שונא מושבע) יתקשו להתעלם מפרק הפתיחה המעולה. בול, האחראי לסאגת הקברנים הכל-כך-מתוסבכים-אבל-במקביל-גם?נורא-אינטליגנטים, יצר הכלאה בין "באפי ציידת הערפדים" ל"ניפ/טאק" ל"דקסטר", שמבוססת על סדרת ספרים בשם Southern Vampire, שלא יצאו בתרגום לעברית.
נערה שיודעת לקרוא מחשבות מוצאת נחמה רק בחברתם של ערפדים, שאת מחשבותיהם היא איננה מסוגלת לקרוא, ולכן רק בחברתם היא זוכה למעט שקט. אלה יכולים להופיע בציבור מאחר שהם ניזונים מדם סינתטי, שנמכר בחנויות. בול, שמאז ומתמיד הצטיין באווירה, משחק אותה בענק. גם צוות השחקנים ובמרכזו אנה פאקווין (רוג מ"אקס מן") מפתיע לטובה.
תשודר לראשונה: 7.9.

סדרה נוספת שזכתה לתשומת לב ניכרת טרם עלייתה היא Fringe של ג'יי ג'יי אברהמס, היוצר של "אבודים", "זהות בדויה" ו"פליסיטי". אברהמס הוא ילד פלא, קלטנו. כל דבר שהוא נוגע בו זהב, שמענו. יש לו חוזה בהרבה מאד כסף לעשות מה שבא לו, פיהקנו. כלומר, באמת פיהקנו בזמן שצפינו בשעה ו-20 דקות של קשקוש מדע בדיוני, שאפילו סידני בריסטו ("זהות בדויה") לא הייתה קונה. והיא הייתה בטוחה ששיבוט גנטי של אמה מנסה לרצוח את אחותה, שהונדסה בתרכובת כימית נדירה מהרי האלפים. בכנס ה"קומיקון" האמריקני למדע בדיוני הקיא חלק מקהל הצופים בסצינת הפתיחה, שהיא היחידה הראויה לצפייה בפרק כולו (שכאמור, אורכו שעה ו-20).
תשודר לראשונה: 9.9.

ואגב מדע מטורף ומה אפשר לעשות בו - סירביראס עיבדו את Eleventh Hour הבריטית לסדרה אמריקנית עם שחקן בריטי בתפקיד הראשי (מה שמעלה את השאלה: למה פשוט לא לשדר את המקור?). העלילה דומה מאד: יועץ מדעי נקרא לחקור תעלומה שכוללת עשרות עוברים משובטים שנקברו, ונערה שנושאת ברחמה אחד מהם. ההפקה האמריקנית של ג'רי ברוקהיימר מלאת פיצוצים ומוזיקה מלחיצה (הדבר היחיד אולי שברוקהיימר יודע לעשות), אבל היא מפחיתה מאד מהמתח עוכר השלווה שאפיין את רעותה מהאי הבריטי.
תשודר לראשונה: 9.10.

The Mentalist מוכיחה שעידן הרמיקסים הגיע כנראה גם לטלוויזיה. יוצר הסדרה דירג'יי צ'רלס גולדשטיין רקח קצת "אבודים" בפלאשבקים מעיקים, תיבל במעט CSI בחקירת פשע מדעית, מיקסס עם יכולת ניתוח המסקנות של "האוס", והוסיף רוצח סדרתי מחושב וקר כמו "דקסטר". בסך הכל יצא לו טרק לא רע, אבל כשאפשר פשוט לראות כל אחת מהסדרות הנ"ל, למה להתחבר למנטליסט?
תשודר לראשונה: 23.9.

"90210" זרה מאד לאחיותיה שהוצגו עד כה. היא מתקתקה, מטופשת ולא מתייחסת לעצמה ברצינות. אין בה רגע אחד של מתח, אבל העור של הצעירים שמככבים בה מתוח מאד. התוכנית לא מזכירה כמעט בכלל (למעט נעימת הפתיחה) את "בוורלי הילס", אבל דומה מאד ל"אחת שיודעת". עוד סדרת בני נוער חתיכים ויפות במיוחד שמתחבטים בבעיות שאינן אופייניות כלל ועיקר לבני נוער.
תשודר לראשונה: 2.9.

אחרונה חביבה היא Sanctuary, הסדרה הראשונה שצולמה לאינטרנט וללא סטים (היינו, על רקע מסך ירוק). המוצר האינטרנטי היה מפוקפק מעט אבל מהנה, והמר עבר לטלוויזיה שומר על מרבית האיכויות (או היעדר האיכויות, תלוי איך מסתכלים). מדען שיודע לכופף את גבולות הזמן והממד, מנצל את כוחו כדי לרצוח אישים מהעבר. המדענית שהכשירה אותו מבקשת לעצור אותו באמצעות רופא פעור פה. אפקטים זולים, עלילה שחוקה, אבל חובבי הז'אנר יגמעו בשקיקה.
תשודר לראשונה (בטלוויזיה): 3.10.

אקשן:
סדרות האקשן זכו לתנופה מרשימה בשנים האחרונות, בעיקר עקב הסטת התקציבים אל הפקות הטלוויזיה ומעבר שחקני קולנוע לתפקידים על המסך הקטן. השנה עושה זאת כריסטיאן סלייטר בתוכנית שהיא ספק "עימות חזיתי" ספק "זהות בדויה" המופרכת. ב- Enemy My Own Worst מגלם סלייטר רואה חשבון ואיש משפחה משועמם, שבמקביל הוא גם מרגל וכעת עליו לחיות בשלום עם שתי הזהויות. הסדרה עשויה היטב, האקשן טוב, אבל יש הרגשה שכבר ראינו את זה.
תשודר לראשונה: 13.10.
הרפתקאות רובינזון קרוזו, כי לא קראנו את הספר או לא ראינו אחד מעשרות הסרטים שכבר נעשו על ההרפתקן שנקלע לאי בודד ורוצה רק לחזור לאהובתו, מגיעות לטלוויזיה ב-Crusoe. הסדרה מצולמת כמו "אבודים" וזו בהחלט מחמאה, אך יש לה עלילה טיפשית שמזכירה לרעה את שודדי הקאריבים, ויכולות משחק שמזכירות אף הן לרעה את אלה של אורלנדו בלום באותם קאריבים ממש. אפשר בהחלט לוותר.
תשודר לראשונה: 17.10.

הרבה לפני שדיוויד הסלהוף היה אביר בספידו במשמר המפרץ, הוא היה מייק נייט, "אביר על גלגלים", בסדרה מטופשת משנות ה-80 שנשאה את השם הקיטשי הנ"ל. במגמת הרטרו, כעת זה בנו של אותו מייקל נייט שזוכה ב-Knight Rider לגרסה המשודרגת של אותו רכב (והיא באמת משודרגת מאד), במאבק להציל את העולם מאיזה תאגיד מרושע. כמה מתקדם טכנולוגית, ככה מפגר קוגניטיבית.
תשודר לראשונה: 24.9.

אין תגובות: