יום חמישי, 21 באוגוסט 2008

אורלנדו בלום ישחק בסרט על העיר סרייבו


השחקן ההוליוודי וכוכב סרטי "שודדי הקריביים" הודיע שהוא עתיד לככב בסרט שיציג את חיי הבירה הבוסנית סרייבו בתקופת המצור בשנים 1992 – 1995.

במסיבת עיתונאים בסרייבו הודיע אורלנדו בלום, כי בשנה הקרובה תחל הפקתו של סרט על העיר.
הסרט מבוסס על הספר "Fools Rush In" שכתב הסופר ויוצר הסרטים האמריקאי ביל קרטר, שחי בסרייבו בזמן השיא של המצור. הסרט יבויים על ידי הבמאי הברזילאי אנדרוצ'ה וואדינגטון ויופק על ידי אליוט לוויט.

"הסרט הוא תיאור אישי וספציפי של ניסיונו של ביל קרטר בסראייבו בזמן המלחמה, ואנחנו מעוניינים מאוד לעשות אותו כאן", אמר לכתבים אורלנדו בלום, כוכב "שר הטבעות" ו"שודדי הקאריביים".

"זהו סוג של התנתקות מהפקות הענק של הוליווד", אמר בלום אחרי שצוות הסרט נפגש עם ראש העיר סרייבו, שהבטיח לתמוך בהפקת הסרט, כלכלית ובדרכים אחרות. "אני לא את ביל בסרט, אבל אני קורא את קורא את התסריט, והסיפור הכל כך אנושי שהוא מושתת עליו לליבי", הוא הוסיף.

בספרו של קרטר מתוארים חייו כאיש חילוץ בסרייבו הנצורה בשנים 1993 – 1994 כמו גם הקשיים והשמחות אותם חלק עם המקומיים, בניסיון לשמר איזושהי רמה של שפיות במהלך 43 החודשים הארוכים בהם הייתה העיר מופצצת על ידי כוחות בוסניים.

בלום סירב לספק פרטים נוספים על הסרט, ואמר שהוא מקווה שהצילומים יתחילו בסוף השנה. "אני מקווה שנוכל להתחיל לצלם בסוף השנה, זה יהיה נהדר לבוא לכאן ולצלם", הוא אמר.

קרטר עשה בעבר סרט תיעודי בשם "מיס סרייבו", שהופק על ידי סולן להקת U2 בונו והטנור לוציאנו פברוטי, אחרי שהצליח לסדר לסרייבו שידורי לוויין של סיבוב ההופעות של U2 ב-1993.

אין תגובות: