יום שישי, 5 ביוני 2009

מה לראות בסוף השבוע בערוצי Yes ?

יום שישי:

YES 3 > "תן לדבר הנכון להיכנס" - 22:00

זוכה פרס הסרט הטוב בפסטיבל טרייבקה 2008: הוא נבחר בידי המבקרים ברחבי העולם לאחד מעשרת הסרטים הטובים של 2008; הוא זינק מיידית לרשימת 250 הסרטים הטובים אי פעם לפי בחירת גולשי IMDB; הוא הפך לפולחן, היה שיחת היום מסביב לכל מדף די.וי.די אפשרי ואף הבטיח לעצמו רימייק אמריקאי. ולמרות כל זאת, להוציא הקרנות בודדות בסינמטקים השונים, הוא לא הוצג בארץ בשום מסגרת. במי מדובר? ב"תן לדבר הנכון להיכנס" ("Let The Right One In"), סרטו המהמם של הבמאי השבדי תומס אלפרדסון. מהערב יוכלו לפחות צופי הלוויין ליהנות ממנו בצורה סדירה ובתרגום לעברית.

הסרט קיבל את שמו בהשראת שיר עלום יחסית של מוריסי. בדומה למזמורים של מלך היגון הבריטי, גם הוא עוסק בנפשות בודדות: אוסקר, ילד בן 12 שסביבתו מתאכזרת אליו, ואלי, שכנתו החדשה והיפה. גם היא בת אותו גיל, אבל בהבדל אחד: היא לא התבגרה זה 200 שנה. ובמילים אחרות: היא ערפד.

ובכן, האם זוהי הגרסה הסקנדינבית של "דמדומים" ו"החצויה"? חלילה. בניגוד למוצרים הללו, "תן לדבר הנכון להיכנס" עושה את מה שכל סרט פנטזיה טוב אמור לעשות: משתמש בעולם הדמיוני כדי להגיד משהו על העולם האמיתי.

YES 1 > "משוגעים מאהבה" -21:30

דונאלד הוא נהג מונית טוב לב שלוקה בסינדרום אספרגר, סוג מסוים של אוטיזם שגם פיתח אצלו חוש גאוני למספרים ותבניות (ראו "איש הגשם"). בשעות הפנאי הוא מנהל קבוצת תמיכה לדומים. כשיום אחד מצטרפת איזבל לקבוצה, המפגש ביניהם הופך לרומן, אלא שהליקויים הרגשיים שלהם עלולים להיות המקל שיעצור את גלגלי האהבה. ג'וש הארטנט (בלק הוק דאון) מככב לצדה של ראדה מיטשל (מלינדה ומלינדה) בסרטו העדין של פטר נייס הנורווגי (Elling).

******


יום שבת:

YES 2 > מרתון "שליחות קטלנית" - מתחיל מ-17:55

בשבוע שעבר קיבלנו מרתון של סדרת "רמבו" המתקמבקת גם היא, נזכה היום למרתון של שלושת הפרקים הראשונים בסדרת "שליחות קטלנית" (הפרק הרביעי מגיע השבוע לבתי הקולנוע בארץ).
מ-17:55 ישדר yes 2 את הטרילוגיה, שאולי יגרום לכם ללכת לראות את החלק הרביעי. בכלל שני החלקים הרשאונים משובחים ומומלצים למי שעדיין לא צפה בהם..."אסטה לה ויסטה בייבי "

YES 4 > "
בחזרה לחזית" -20:06

ראיין פיליפה (התרסקות) מככב בסרטה החדש של מי שביימה את "בנים אינם בוכים", קימברלי פירס. מעניין לעניין באותו העניין, פונה פירס לטפל במושגי הגבריות, האינדיווידואליזם והדיכוי החברתי, באמצעות סמל מעוטר בצבא האמריקאי שחוזר הביתה לטקסס לאחר שהשלים את שירותו בעיראק. או אז מגיע צו חדש שדורש ממנו לחזור לתופת והוא מוצא עצמו בלבטים קשים, ובתוך כך מושגי הנאמנות שלו מתערערים או פשוט משנים צורה.

YES 4 > "הממלכה" - 22:00

אחרי מתקפת טרור קטלנית על מתקן אמריקאי בבירת ערב הסעודית, משלחת של חמישה סוכני FBI בראשותו של פלרי, יוצאת לריאד על מנת לפתוח בחקירה עצמאית. המשלחת נתקלת בהרבה חשדנות ובירוקרטיה מצד השלטונות הסעודים, אבל קשר מיוחד שנוצר בין פלרי לקולונל מקומי, מאפשר להם להתקדם בחקירה. אקשן שמדגיש את החרדה האמריקאית מפני כל מה שמריח מהמזרח התיכון, שביים פיטר ברג (אורות של ליל שישי). בכיכובם של: ג'יימי פוקס, ג'ניפר גארנר וג'ייסון בייטמן.

אין תגובות: