יום שישי, 26 ביוני 2009

רכבת ישראל מצנזרת את "ברונו"


אנשי השיווק של "ברונו", הפארודיה הפרועה בכיכובו של סשה ברון כהן ("בוראט"), ממשיכים לעבוד מסביב לשעון. בעוד שברון כהן נמצא במסע השקה רווי בפרובוקציות בערי אירופה, קמפיין השילוט החדש שהיה אמור לעלות בתחנות הרכבת בארץ נפסל על ידי מנהלת אגף השיווק והפרסום של רכבת ישראל. חברת הפצת הסרטים פורום פילם, מפיצת "ברונו" בישראל, ביקשה לעלות שלטי חוצות במספר תחנות רכבת עם תמונתו של ברונו שרוע בתוך שדה פרחים צהובים, כשהוא עירום כביום היוולדו.

מהחברה נמסר כי "רכבת ישראל לא אשרו את פרסום השלט במתחמי הרכבת עקב היותו, לטענתם, 'מוגזם ומעורר מחלוקת'". החלק הראשון של קמפיין הפרסום לסרט בתחנות הרכבת כבר עלה, עם דמותו ה"צנועה" של ברונו ואותה תמונה נבחרה גם לככב על שלטי החוצות ברחבי הארץ לקראת עלייתו של הסרט ב-1 ביולי.

מדוברות רכבת ישראל נמסר בתגובה כי "רכבת ישראל קיבלה לידיה מודעת פרסומת לסרט 'ברונו' והיא נתלתה ומתפרסמת בתחנות רכבת שונות. לאחר מכן התבקשה הנהלת הרכבת לאשר מודעה פרובוקטיבית ביותר בה נראה סשה ברון כהן שוכב במלוא מערומיו בערימת עלי ורדים. תמונה זו (שאינה כרזת הסרט הסטנדרטית המפורסמת בכל העולם והיא אף אינה מופיעה באתר הרשמי של הסרט, בניגוד לתמונה הראשונה) לא אושרה לפרסום ברכבת, שהינה גוף ציבורי, משום שיש בה כדי לפגוע קשות ברגשות הנוסעים".

אין תגובות: