יום שני, 1 ביוני 2009

הלילה הוא של לנו

אחרי 17 שנה כמנחה ה"טונייט שואו", ג'יי לנו פינה את הכיסא בתוכנית מחויכת ונוסטלגית, עמוסה בבדיחות על קורבנותיו הוותיקים ומחמאות ליורש והאורח האחרון, קונאן או'בריין .

"כשהתחלתי להגיש את התוכנית השיער שלי היה שחור והנשיא היה לבן", אמר ג'יי לנו ביום שישי במונולוג הפתיחה לתוכנית "הלילה", האחרונה בהגשתו. אחרי 17 שנה ו-3,775 תוכניות בהגשתו, פינה לנו את כיסא המארח של תוכנית הלילה הפופולרית של אן-בי-סי, שהוריש לו ג'וני קארסון. לנו לא שכח להודות בתוכניתו האחרונה לנשיאי ארצות הברית, ביל קלינטון וג'ורג' בוש, וכן למוניקה לווינסקי ומייקל ג'קסון, שסיפקו לו במשך השנים כל כך הרבה חומר קומי.

האורח האחרון של לנו על הספה היה המחליף העתידי שלו, קונאן אובראיין, שיחל להגיש את התוכנית כבר מיום שני הקרוב.

האיחוד המרגש עם יורשו, קונאן אובריין, היה אחד משיאי התכנית. לנו העביר את הלפיד לממשיכו, מבלי לוותר על דאחקה כוחנית אחרונה: הקרנה של ההופעה הטלוויזיונית הראשונה של אובריין בטונייט שואו ב-93, כדראג קווין היסטרי. לנו, כמה מוזר, נראה שם בדיוק אותו הדבר.

לנו סיפר בגילוי לב בתוכנית על המעבר שלו לרצועה הלילית המוקדמת יותר, והגדיר אותו כ"הימור", ואף עקץ את הרשת המשדרת את תוכניתו בכך שהוא עובר "למקום מבודד שאיש לא יוכל למצוא אותי בו - הפריים טיים של אן-בי-סי". גם קונאן אובראיין הציג בתוכנית קצת מההומור שלו, שכלל התחכמויות מבריקות על המעבר מהאולפן בניו יורק (שכתובתו רוק 30) לאולפנים בקליפורניה, שבהם יצלם את "הלילה". בשלב מסוים של השיחה בין השניים, נשמעה הצעקה מהקהל, "קונאן גדול", ולנו חזר על כך: "אני מודה, קונאן גדול".

"אני מאושר מזה שכאשר קיבלתי את התוכנית מג'וני (קארסון) היא היתה מספר אחת וכשאני מעביר אותה כעת לקונאן היא עדיין מספר אחת, כך שאני יכול לקבל את שטר הערבות שלי בחזרה", אמר לנו על התוכנית שהגיש במשך 17 עונות. אחרי מאבק מכוער ומתוקשר, שהתנהל לפני 17 שנה בין לנו לדייוויד לטרמן, על תפקיד היורש של קארסון, נשבע לנו כי לא ייקלע עוד למאבק דומה.

לנו הודה לאשתו מייביס ולא שכח לציין את מקור ההשראה שלו עד עצם היום הזה, הקומיקאי המנוח רודני דיינג'רפילד. הוא גם טרח להודות לביל קלינטון וג'ורג' בוש כמו גם מוניקה לווינסקי ומייקל ג'קסון, על תרומתם לתזרים הבדיחות האינסופי, ולא החמיץ הזדמנות להזכיר גם את חביב הקומיקאים, או.ג'יי סימפסון. "ניקיתי את החדר שלי היום", הוא סיפר, "ומצאתי את הסכין של או.ג'יי. זה היה שם כל הזמן!"


לקראת הסוף, נראה היה שלנו כמעט משתנק, כשדיבר על הצוות הנאמן שליווה אותו מיומה הראשון של התכנית. באקט סיום מרגש, הציג לנו את 68 הצאצאים שנולדו לאנשי הצוות במהלך 17 שנים.

בשבוע האחרון לשידור התוכנית בהגשתו, נתוני הצפייה של לנו היו גבוהים בממוצע ב-21% מאלה של שנה שעברה באותה תקופה. התוכנית לפני אחרונה, שבה השחקן והקומיקאי בילי קריסטל שר שיר מחווה ללנו, זכתה ל-33% רייטינג יותר מהמקבילה לה בשנה שעברה.

כידוע, עזיבתו של לנו את המרקע היא זמנית בלבד - בעוד כשלושה חודשים (ספטמבר) הוא ישוב, עם תוכנית בידור חדשה, הפעם בפריים טיים.


לסיום, הפספוסים המצחיקים ביותר ב-17 שנות התכנית:

אין תגובות: