יום שישי, 6 ביוני 2008

The Invisibles - סדרה חדשה של ה-BBC


בארצות הברית תמה עונת הסדרות הקודמת, וטרם החלה העונה הבאה, לכן אני נאלצת להתנחם ב-BBC הבריטי. בדרך כלל זהו דווקא עונג גדול, שלא דורש תירוץ מיוחד, אך משום מה, הסדרה החדשה שלהם The Invisibles לא ממש הצליחה לרתק אותי.

עלילתה עוקב אחר שני גברים מבוגרים, מוריס (אנת'וני הד, שגילם את רופרט ג'יילס ב"באפי", ואת ראש הממשלה ב"הממלכה הקטנה") , וסיד (וורן קלארק – "סודי ביותר") שבצעירותם חיו בספרד והיו שני שלישים מחבורת שודדים נועזת שכונתה "הבלתי נראים" בזכות יכולתם לבצע פשעים מושלמים, ולהיעלם מהמקום עם השלל. הסדרה מוצאת אותם לאחר שהחליטו לפרוש ולהשתקע בכפר דייגים קטן ושלו באנגליה.

עד מהרה אילוצי החיים גורמים להם להחליט לעשות עוד מבצע אחרון ודי, שלאחריו מגיעים עוד כמה מבצעים "אחרונים" שכאלה. הבעיה היא שאף אחד מהם לא ממש בשיא כושרו. סיד, שאמור לטפל באזעקות, הפך לזקן מסורבל ואילו מוריס, שתפקידו לפצח כספות, מופתע בכלל שהוא עדיין זוכר ומצליח לעשות את העבודה.

קצת אחר כך מצטרף לשניים גם הדלי (דין לנוקס קלי – "לגדול בלי בושה"), שמנהל את הפאב המקומי, ומסתבר שהוא בנו של השותף השלישי שלהם לשעבר. זה קורה כשהשניים מסתבכים במהלך שוד עם שומרים גברתנים, והוא בא לחלץ אותם בכוח הזרוע. הידד.

במישור האישי של חיי השלושה, סיד שהיה נשוי ארבע פעמים והתגרש שלוש פעמים, הוא עכשיו אלמן פנוי וממורמר. מוריס נשוי לברברה שסולדת ממשלח ידו, ואביה של גרייס בת העשרה המרדנית שבטוחה שאביה היה בנקאי בארבעים השנים האחרונות. ואילו הדלי נשוי להלן הקולית, שמתלהבת מאוד מהמקצוע החדש שלו.

עד כאן זה אולי נשמע נחמד, הבעיה היא שהסדרה הזו נופלת לרווח שבין דרמה לקומדיה. היא לא מספיק מצחיקה מצד אחד, ולא מספיק מרגשת מצד שני. גם בתחום האקשן היא לא מבריקה, ועוברים פרקי זמן ארוכים למדי עד שמתרחש משהו שעשוי להזכיר מתח או פעולה. זה חבל משום שהדמויות ועלילות פרקי הסדרה דווקא מושקעות ואמינות, וגם הרעיון הכללי חביב. טוב נו, מסתבר שגם הבריטים יודעים לפעמים לעשות טלוויזיה לא משהו. כנראה שאאלץ לחכות עוד קצת לסדרה המעניינת הבאה שתפציע בשמיי.


> לאתר הסדרה <

> לקטעי וידאו מהסדרה <

אין תגובות: