יום רביעי, 18 ביוני 2008

'סטן ווינסטון' - אמן האיפור והאפקטים החזותיים הלך לעולמו



אמן האיפור והאפקטים החזותיים הלך לעולמו ביום ראשון האחרון והוא בן 62.זוכה פרס האוסקר שעיצב את האפקטים המיוחדים לסרטים כמו "באטמן חוזר", "המספריים של אדוארד" ו"ראיון עם הערפד"

לא יהיה מוגזם לומר שהוליווד העכשווית לא היתה נראית כפי שהיא כיום אלמלא עבודתו של סטן וינסטון, אמן האיפור והאפקטים החזותיים שהלך לעולמו ביום ראשון האחרון והוא בן 62.

אמרתם וינסטון, אמרתם ג'יימס קמרון. אמרתם וינסטון, אמרתם דינוזאורים. אמרתם וינסטון, התכוונתם לארנולד שוורצנגר.

עיצובם ואיפורם של המפלצות והחיות הרעות לסוגיהם השונים - האנושיים והלא כל כך - בסרטים "שובו של הנוסע השמיני", " שליחות קטלנית 2" ו "פארק היורה" הם כרטיס הביקור של יוצר ייחודי זה, שהעדיף להעמיד את דמיונו התוסס לשירותם של אולפני הבלוקבסטרס למיניהם.

ההתחלה היתה רגילה. וינסטון נולד בווירג'יניה בשנת 1946, למד ציור ופיסול באוניברסיטה המקומית, עקר להוליווד במגמה לתפוס ג'וב כשחקן, ודווקא פה הסיפור הרגיל נתקע.

מחמת היעדר כשרון או הזדמנויות טובות, נדחק וינסטון הצידה משוק השחקנים ומצא עצמו ב-1972 במחלקת האיפור, ממציא דמויות מבעיתות ולאו דווקא אנושיות.

ארבע שנים מאוחר יותר הוא החל גם בעיצובם של אפקטים חזותיים, שהיו נחוצים לגל ההולך וגובר של סרטי הסיינס פיקשן.

תוצאות עבודתו, כולל ארבעה פסלוני אוסקר שהוענקו לו, ניכרו היטב בסרטים כמו "באטמן חוזר", "המספריים של אדוארד", " ראיון עם הערפד", " פרל הארבור", וכן ב"איירון מן" שאותו ניתן עדיין לראות בבתי הקולנוע בארץ.

אין תגובות: