יום שבת, 7 ביוני 2008

חודש יוני: סדרות חדשות בארה"ב

חודש יוני מבשר את בואו של הקיץ, והינה טעימה קטנה מהסדרות הקיץ שצפויות לעלות בארה"ב כמובן שישנם עוד סדרות בפתח אבל אילו הסדרות שעלו/יעלו החודש
-----
Swingtown של רשת CBS


דרמה - משפחת מילר עוברת לפרברי שיקאגו בחיפוש אחר שלווה בורגנית, ומוצאת את ההיפך הגמור – שכנים עם נישואים פתוחים. האישה החדשה בשכונה ששה לאמץ את אורח החיים המתירני וחילופי זוגות עומדים בפתח.

זוהי סדרת חורף במקור, שעוכבה על ידי השביתה. עם אלן פול ("עמוק באדמה") כבמאי וג'ק דבנפורט (מיילס מ"החיים האלה" וסטיב מ"זיווגים") כאחד השחקנים הראשיים, אפשר להניח שזו גם תהיה סדרה טובה. למרות הבריטיות וניחוח ה-HBO שהשניים יביאו לסדרה, "סווינגטאון" לא משודרת בכבלים, הווה אומר שמערכות היחסים בה לא יקבלו מנת ייאוש בלתי נפתרת בסגנון "סופת קרח" של אנג לי, שעסקה באותו פרק זמן ובזוגות שעסוקים בעניינים דומים.

סימן השאלה לגבי איכותה נוצר משום שהיא תגדל בחיקה המחומם והשמרני של רשת CBS, מכל הרשתות שבעולם. לא ברור כיצד התגלגלה לרשת זו שהיא לרוב הרשת שההורים שלך היו צופים בה, לו היו אמריקאים, לו היה להם טעם משעמם.
עלתה לשידור: 5 ביוני

Swingtown.S01E01.HDTV.XviD-0TV

http://www.tvrage.us/2008/06/swingtown-s01e01/

---------


Fear Itself של NBC


אנתולוגיית אימה שתתחרה ב"סווינגטאון". מדי שבוע, "אמן אימה" כלשהו יסייע לצופים לפתח סוגים שונים של חרדות. כן, זה נשמע כאילו ב-NBC יצרו את גרסת הזומבי של "Masters of Horror" המנוחה של שואוטיים, שגם שודרה אצלנו בארץ ב-yes.

עם זאת, הקרקע ממנה הסדרה הזאת ממריאה נראית מוצקה ונשמעת מבטיחה. סדרה כזאת, המבוססת על הפורמט האנתולוגי הקלאסי של "אזור הדימדומים" ו"אלפרד היצ'קוק מציג", שבכל אחד מ-13 הפרקים שלה מוצג סיפור אחר, עם שחקנים אחרים, כותבים ובמאים שונים - נזקקת לשמות גדולים.

חלק מכותבי הפרויקט של שואוטיים עברו לכאן, ביניהם מקס לנדיס. ויש גם כותבים אחרים מוצלחים, כדוגמת דן נאוף ("קרניבל", "על טבעי"). בנוסף, שמות כמו רוני יו ("כלתו של צ'אקי", פרדי נגד ג'ייסון"), מרי הרון ("אמריקן פסיכו") וארנסט דיקרסון ("גיבורים") הם מותגים שכל רולר כיתוביות באשר הוא היה שמח להתהדר בהם. גם שחקנים טובים יש - אריק רוברטס ("גיבורים") וסינתיה ואטרוס ("אבודים") הם שניים מהם.

אבל ברשת כמו NBC ברור היה שיוצרי האימה יתקשו להכניס ריטוש גרפי מדי של בשרים, ובטח שלא תאוות בשרים, שאורבת תמיד כנקודת הזינוק של רוב הרציחות בז'אנר.

הפרק הראשון, "The Sacrifice," שמתחיל בסצנה משומשת של מכונית שנתקעת בלילה גשום באמצע כביש שומם, הוכיח את המגבלות של סדרה כזאת ברשת ארצית, והתקשה לרענן או להבריק. גם הפרק שישודר בשבוע הבא,"Spooked", על בלש פרטי (רוברטס) שאורב לבית רדוף רוחות ונאלץ להתמודד עם שדים מעברו, לא שכנע רבים מהמבקרים משום ש"הוא מבולבל וסובל מבעיות אמינות". בלוס אנג'לס טיימס קבעו שהסדרה לא מחדשת כלום בתחום וגרוע מכך – היא לא מפחידה.

עלתה לשידור: 5 ביוני

Fear.Itself.S01E01.HDTV.XviD-2HD

http://www.tvrage.us/2008/06/fear-itself-s01e01/

-------

In Plain Sight של USA




מה מייעד הגורל ל“In Plain Sight”, סדרה חדשה על אישה-שוטרת? צופים ומבקרים יגידו. מרי מקורמק ("הבית הלבן") משחקת כאן מרשל פדרלית שמלווה את כניסתן של משפחות לתוכנית להגנת עדים. היא זו שמסדרת חיים חדשים לאלה שעומדים להעיד נגד פושעים נקמניים ומארגנת אותם על אישיות חדשה. אלא שהאישיות שלה עצמה, כנהוג בסדרות כאלה, אינה מאורגנת כלל וכלל. היא טורדנית, קשוחה, זאבה בודדה וצינית, שלא אוהבת פרוטוקולים. חייה מבולגנים ומלאי התנגשויות עם הבוס (פול בן-ויקטור, "הסמויה"), עם אמה הבעייתית (לזלי אן וורן) ואחותה הנרקומנית (ניקול הילץ "הנובוריצ'ים").

בפרק הראשון, ששודר ביום ראשון האחרון בארה"ב, רופא אמיד מאל.איי (וונדל פירס, "הסמויה") נאלץ להעתיק את משפחתו לעיר אחרת ולעבוד במרפאה ציבורית משום שבתו מעידה נגד בריונים שירו בחבר שלה. הפרק הראשון לא הצליח להרשים במיוחד את מבקרי הטלוויזיה. ב"בוסטון גלוב" קראו לה "בינוניות משטרתית שמגנה על עדים מפני פושעים אבל לא מגנה על צופים מפני חוסר שנינות". ב"ניו יורק טיימס" מפגינים איפוק זמני וממליצים לחכות לפרקים הבאים.

בקרב הצופים, (5.3 מיליון) לעומת זאת, יש דווקא אמונה גדולה יותר בסדרה ואלו בהחלט נחשבים למנבאי הצלחה עבור רשת USA, סניף כבלים של אולפני NBC Universal. זו אגב הרשת שהביאה לכם את "מונק" ו-"4400", החביבות, אז למה לא?


עלתה לשידור: 1 ביוני

In.Plain.Sight.S01E01.In.Plain.Sight.HDTV.XviD-FQM

http://www.tvrage.us/2008/06/in-plain-sight-s01e01/

-------

עוד שני סדרות שיעלו החודש בארה"ב:

"The Cleaner" של A&E

רשת A&E, לרוב פלטפורמה שמקדמת רדידות וחוסר ייחודיות, החליטה ללכת לראשונה מזה שש שנים על דרמה מקורית. כוכב הסדרה הוא וויליאם "המנקה" באנקס, אסיר ומכור לסמים לשעבר, שמחליט לשווק את ההתנקות כדרך חיים, החלטה שלא קיבל סתם ככה, אלא אחרי שכרת עסקה עם אלוהים ביום הולדתה של בתו. המטרה שעומדת לנגד עיניו הלא מסוממות היא להפוך לאלון גל של הנרקומנים כלומר, להגיע לכל מכור באשר הוא ולנקות אותו היטב מהתמכרויות לסמים, אלכוהול, סקס והימורים. בנג'מין בראט ("חוק וסדר") מככב.

תעלה לשידור ב: 13 ביוני

----------

The Middleman של ABC משפחה

מדובר ברשת בת של ABC, שפלטה במקרה להיטים בינוניים אך מפתיעים כמו "קייל XY". בקיץ הזה היא מציגה סדרת פנטזיה, "The Middleman" שמה, על צעירה החיה חיים כפולים. הסדרה מבוססת על הרומנים הגרפיים של חאבייר גריו מרוש, שגם יצר את הסדרה.

וונדי (נטלי מוראלס מ- "CSI מיאמי"), היא אמנית צעירה ורעבה ללחם שגרה בסקאוטינג ומוצאת עצמה נלחמת בניגוד לרצונה, ברשעים קומיקסיים.

זה קורה כשהיא עובדת באופן זמני במעבדה, וניסוי מדעי שנערך בנוכחותה משתבש פלאים. מי שבא לעזרתה הוא זר מסתורי (ונאה כמובן) שמכנה עצמו The Middleman (המתווך).

מתברר שמדובר בגיבור על, שמזכיר בשליחותו האלטרואיסטית את "באפי ציידת הערפדים". המתווך מסוגל לנטרל כל סכנה שהאנושות אינה מוכנה עדיין להתמודד עמה. כעת הוא מחפש סייענים ונראה לו שוונדי תתאים למשימה ותילחם ברשע, כדי שאתם תחיו בשקט במזרח התיכון השליו. אחרי שורה של משימות מפרכות, הופכת וונדי ללוחמת מן המניין נגד יצורים מוזרים ומרושעים ונעזרת באסיסטנטית עתירת הידע של המתווך, רובוטית בשם איידה.

תעלה לשידור: 16 ביוני

אין תגובות: