יום שבת, 21 ביוני 2008

סופ"ש עם סרטי 'קילנט איסטווד' ביס 3

קילנט איסטווד לא רק שחקן אלה גם במאי שביים שלל סרטים משובחים שהביאו לו לזכייה באוסקר: סרט המתח 'מיסטיק ריבר' ב-2003 ושנה אחר כך את הדרמה המעולה 'מיליון דולר בייבי' ועוד סרטים רבים משנים קודמות .

בשנת 2006 איסטווד לקח על עצמו לביים שני סרטים אפוס מלחמתיים מלויים בדרמה המתארים את מלחמת העולם ה-2 משני הצדדים במלחמה: הצד האמריקאי שהסרט נקרא 'גיבורי הדגל' והצד היפני שנקרא 'מכתבים מאיוו ג'ימה' .

'גיבורי הדגל' שמסופר מצד האמריקאי מספר על אותם חיליים ששרדו את מלחמת העולם ה-2 בקרב על איוו ג'ימה נגד היפנים, ומה קרה במלחמה עצמה .
מבוסס על סיפור אמיתי ומפעים על אודות אומץ וגבורה, סיפור שראוי לחלוק ולזכור.

משודר בשעה 19:43 , ערוץ Yes 3

-------

'מכתבים מאיוו ג'ימה' חלק שני בסאגת המלחמה של קלינט איסטווד (לאחר "גיבורי הדגל" שהציג את הצד האמריקני) המציג הפעם את הצד של היפנים במאבק עקוב הדמים באיוו ג'ימה, ורובו כמובן גם דובר יפנית. על התסריט אחראי פול האגיס ("מיליון דולר בייבי", "התרסקות" וגם "גיבורי הדגל"). הסרט זכה באוסקר לעריכת סאונד והיה מועמד לאוסקרים בקטגוריות הסרט הטוב ביותר, התסריט הטוב ביותר והבמאי הטוב ביותר (קלינט איסטווד).


משודר בשעה 22:00 , ערוץ Yes 3

> לחצו כאן לאתר הרישמי <

קצת רקע על הקרב: לפני שישים ואחת שנה, נפגשו צבא ארה"ב וצבא יפן באיוו ג'ימה. כעבור מספר עשורים, מתגלים בחפירות מאות מכתבים באדמת האי השומם. המכתבים נותנים קול ופנים לגברים אשר לחמו שם ולמפקדם יוצא הדופן, טדאמיצ'י קוריבאשי (קן וואטאנבה) אשר עמד בראשם. בטקטיקות חסרות התקדים של קוריבאשי, מה שהיה צפוי להיות תבוסה מהירה ועקובת דם, הופך ללחימה נועזת ורבת תושייה שנמשכת כמעט ארבעים יום. כ- 7,000 חיילים אמריקנים נהרגו באיוו ג'ימה; יותר מ 20,000 חיילים יפנים הושמדו. אדמותיה השחורות של איוו ג'ימה מוכתמות בדמם, אך הקרבתם, מאבקם, אומץ לבם וחמלתם ממשיכים לחיות במכתביהם ששלחו הביתה.






אין תגובות: