יום שבת, 16 במאי 2009

ספיישל פסטיבל קאן ב- Yes 3

גם השנה yes3 ממשיך את מסורת ספיישל פסטיבל קאן: חגיגה של 12 ימים עם הסרטים הטובים והחשובים בקולנוע העולמי, הכוכבים הנוצצים ועדכונים חמים מפסטיבל קאן 2009.

במהלך כל ימי הספיישל יוקרנו בערוץ אך ורק סרטים שהשתתפו במהלך השנים בקטגוריות השונות של הפסטיבל החשוב והמשפיע ביותר, בשילוב יצירת מסגרות ייחודיות ומגוונות:
19 הקרנות בכורה מתוכן 13 בבלעדיות, כולל הזוכה הגדול של קאן 2007 - "4 חודשים, 3 שבועות ויומיים", "הפרפר ופעמון הצלילה", "פרסופוליס", "דלתא" ועוד.

דלתא - זוכה פרס תא המבקרים בפסטיבל קאן 2008

סרט יפהפה ויזאולית שעורר הדים וגלים עם הקרנתו. גבר צעיר ומופנם חוזר לבקר לאחר שנים רבות במקום בו גדל, דלתא פרועה ומבודדת. במהלך ביקורו הוא פוגש את אחותו, אותה מעולם לא פגש.
הם עוברים לגור יחד בבקתה דלה ובונים עולם משלהם. יום אחד הם מזמינים את תושבי המקום לארוחה בה מתגלה כי השכנים אינם מקבלים את מערכת היחסים ביניהם.

מועד שידור: יום רביעי ה-13.05.09 ב-22:00

לילות בלוברי - סרט הפתיחה של פסטיבל קאן 2007

אליזבת, בחורה צעירה ויפה, יוצאת למסע ארוך ברחבי ארה"ב במטרה לרפא את ליבה השבור. במהלך המסע היא פוגשת במספר טיפוסים זרים וחווה איתם חוויות שמשנות את חייה. משיחות עמוקות עם מנהל בית קפה עד לתחנוניה הנואשים של מהמרת כפייתית – הדמויות שמרכיבות את המסע משכיחות מאליזבת את עברה ומעניקות לה פרספקטיבה חדשה על העתיד... לאחר חמש שנים של עבודה מתישה על הסרט "2046" ותקופה מלאת תהפוכות בחייו, השתוקק וונג קאר וואי לצאת שוב למסע – לצלם סרט חדש ופשוט יותר. סרט דובר האנגלית הראשון של הבמאי ההונג-קונגי, אשר פתח את פסטיבל הסרטים של קאן 2007.

מועד שידור: יום חמישי ה-14.05.09 ב-22:00


פרספוליס - זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן 2007
סרט אנימציה מרתק המבוסס על הנובלה הגרפית האוטוביוגרפית של הבימאית. הסרט מתאר את ילדותה ונעוריה של הבימאית שגדלה בבית חילוני בצל המהפכה האיראנית, עליית חומני לשלטון ומלחמת איראן-עיראק.
טהרן, 1978, ערב המהפכה החומייניסטית. מריאנה היא בת יחידה החיה ברווחה עם הוריה המשכילים ולומדת בבי"ס צרפתי. המבוגרים תומכים בסילוק המשטר הרודני של השאח באמצעים דמוקרטיים והילדה מגלה שיש לה דוד אופוזיציונר היושב בכלא. כשחולפת סערת המהפכה, מתברר כי הרבה לא השתנה. במצוות השליטים הדוד נאסר שוב, ואח"כ מוצא להורג. כך מגוללת בגוף ראשון מריאנה סאטראפי את תולדות חייה, באחד מסרטי האנימציה המרגשים והאינטליגנטיים של השנה שהיה אף מועמד לפרס האוסקר.
מועד שידור: יום שישי ה-15.05.09 ב-22:00


הפרפר ופעמון הצלילה - זוכה פרס הבמאי הטוב ביותר בפסטיבל קאן 2007

סרטו המרגש עד דמעות של ג'וליאן שנאבל (לפני שהלילה יורד) שזכה בכל פרס אפשרי כולל גלובוס הזהב, BAFTA, שניים בקאן וסיזאר. סיפורו האמיתי של העורך לשעבר של מגזין Elle, שבעקבות שבץ איבד את היכולת להניע את עצמו ולדבר. עינו הימנית הייתה היחידה שתפקדה ובאמצעותה הוא הכתיב את האוטוביוגרפיה שעל פיה הסרט. שנאבל מצליח להיכנס לתוך ראשו של אדם שהפך למוח בלי גוף, כדי להביא מתחושותיו ומהפנטזיות שלו. הצלם הקבוע של שפילברג, יאנוש קמינסקי, צילם את האימאז'ים מעוררי ההשראה.
מועד שידור: יום שבת ה-16.05.09 ב-22:00


פראנויד פארק - זוכה פרס מיוחד בפסטיבל קאן 2007

אחרי "אלפנט" המהפנט, חוזר גאס ואן סנט (איידהו שלי) אל מרחבי הנעורים הכל כך אהובים עליו (ועם שחקן אנונימי). כבר מההתחלה נראה שאלכס הצעיר שרוי במצוקה. בין צרות מבית (משפחה מפורקת) לחברה אגרסיבית, אלכס עובר טלטלה – הוא והסקייטבורד שלו. ואן סנט מתאר את התלבטויותיו, פעולותיו וחרדותיו באמצעות נראטיב מקוטע שנע בין זמנים, כפי שעשה בסרטיו הקודמים. הסרט היה מועמד לפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן וזכה בפרס מיוחד שהוענק לרגל 60 שנות הפסטיבל.
מועד שידור: יום חמישי ה-21.05.09 ב-22:00


הלילה הוא שלנו - מועמד לפרס דקל הזהב, פסטיבל קאן 2007.

ברוקלין, סוף שנות השמונים. בובי גרין בחר שלא ללכת בדרכם של אביו ואחיו ולהצטרף למשטרה. תחת זאת הוא מנהל מועדון לילה מצליח הנמצא בבעלותו של מהגר רוסי. את העובדה שמשפחתו נמנית על שומרי החוק הוא מסתיר מהבוס. גרוע מכך, אחיינו של בעל הבית נמצא בדרכו המטאורית לכבוש את שוק הסמים של ניו יורק. כאשר האינטרסים המנוגדים האלו עולים על מסלול התנגשות, נאלץ בובי להחליט לאן הוא שייך. עם עלילה מרובת תפניות העושה שימוש אלגנטי במוסכמות של הז‘אנר, עם כמה קטעי פעולה המבוימים כהלכה נוצרת בסרטו של ג‘יימס גריי אווירה דחוסה המצליחה ליצור תחושה מתמדת של בהילות ועניין והתוצאה היא מותחן בעל מימדים קלאסיים
מככבים: מארק וולברג ("הג'וב האיטלקי", "השתולים"), חואקין פניקס ("הולך בדרכי"), אווה מנדס ("היץ'"), מוני מושונוב
מועד שידור: יום שישי ה-22.05.09 ב-22:00


4 חודשים, 3 שבועות ויומיים - הזוכה הגדול של פסטיבל קאן 2007 - זוכה פרס דקל הזהב ופרס איגוד המבקרים הבינלאומי.

רומניה, הימים האחרונים לקומוניזם. אוטיליה וגביטה חולקות חדר משותף במעונות הסטודנטים, והחיים נראים מושלמים – מבחנים מתקרבים, חברים ואהבות. אלא שגביטה בהריון והיא רוצה לעבור הפלה, אך ברומניה של הרודן צ'אושסקו ההפלות אינן חוקיות. כחברה טובה ומסורה, אוטיליה מחליטה לעזור לה. אף אחת מהן לא באמת מוכנה למחיר שהן עלולות לשלם.
מועד שידור: יום שבת ה-23.05.09 ב-22:00


סופי שבוע עם זוכי דקל הזהב:
שני סופי השבוע של ספיישל הפסטיבל מוקדשים ל-8 יצירות מופת שקטפו את פרס דקל הזהב היוקרתי במהלך שנות קיום הפסטיבל.
מועדי שידור: שני סופי שבוע 15-16 למאי ו 22-23 למאי, בשעות הצהריים.

"מרטי" ("Marty") זוכה דקל הזהב 1955
"לה דולצ'ה ויטה" (""La Dolce Vita), זוכה דקל הזהב 1960
"מטריות שרבורג" ("Les Parapluies De Cherbourgi"), זוכה דקל הזהב 1964
"יצרים" ("Blow-Up"), זוכה דקל הזהב 1966
"אי ההבנה" ("Hireling, The") זוכה דקל הזהב 1973
"השיחה" ("Conversation, The"(, זוכה דקל הזהב 1974
"אפוקליפסה עכשיו" ("Apocalypse Now Redux"), זוכה דקל הזהב 1979
"ברטון פינק" ("Barton Fink"), זוכה דקל הזהב 1991

אין תגובות: