יום שבת, 23 במאי 2009

ביקורות ראשונות ובינוניות על "Terminator Salvation"


השבוע היו בארצות הברית הקרנות ראשונות של "שליחות קטלנית: התעוררות" ("Terminator Salvation"), הסרט הרביעי בסדרה שיצאה לדרכה ב-1984 עם סרטו של ג'יימס קמרון. והקרנות, כידוע, מביאות עימן את הביקורות.

לפי הביקורות נראה שלא מדובר ביצירת מופת כמו הסרט השני, ללא ספק אחד מסרטי האקשן המוצלחים שידעה התעשייה ההוליוודית. ב"וראייטי" למשל, טוען ג'ון אנדרסון כי "הכיוון של במאי הסרט מקג'י הוא אינטליגנטי לכל אורך הסרט", למרות שציין כי התסריט בעייתי לפרקים.

ב"הוליווד ריפורטר", לעומת זאת, התלהבו הרבה פחות. "בהעדרו של ארנולד שוורצנגר, חלק חשוב מסאגת 'שליחות קטלנית' הולך לאיבוד - החלק המהנה", טוען שם רוברט רכטסהפן. "בסופו של דבר, למרות האלמנטים הוויזואלים המרשימים שבסרט, אי אפשר לחמוק מהאמת המרה: זה פשוט לא אותו דבר בלי ה'גוברנייטור'".
היות שהביקורות לא פוסלות את הסרט על הסף אך גם לא משבחות, אפשר להעריך ש"שליחות קטלנית: התעוררות" יזכה להצלחה יחסית בקופות, אך לא ישתווה לשני סרטי הקיץ הגדולים של השנה - "הארי פוטר" השישי ו"רובוטריקים 2".

אגב, אם להאמין לביקורת ב"וראייטי", כוכב הסרט כריסטיאן בייל עומד להתמודד בקיץ הנוכחי עם אותה הבעיה כמו בשנה שעברה. אז היה זה הית' לדג'ר המנוח שגנב את ההצגה, עם תפקידו המונומנטלי כג'וקר ב"האביר האפל" (תפקיד שהביא לו את האוסקר ואת גלובוס הזהב). הפעם, טוען שם אנדרסון, זהו סם וורת'ינגטון, שאמנם מגלם דמות משנית יותר מזו של ג'ון קונור, אולם בכל זאת מצליח להאפיל על הכוכב הראשי.
מאת: דרור עמיר

אין תגובות: