יום שלישי, 3 בפברואר 2009

היום ב- YesMovies: "יום סרטי גולדי הון"

15:55 - "טוראית בנג'מין" (1980)
בת טובים מפונקת נותרת אלמנה ומחליטה להתגייס לצבא. היא עוברת טירונות משפילה ומפרכת ומכאן מתקדם הסרט לסיפור אהבה בינה לבין גניקולוג צרפתי. פארודיה על הצבא בעטיפה פמיניסטית ואנושית מאוד. הסרט כולו שייך למעשה לגולדי הון שהייתה מועמדת לאוסקר על תפקידה בסרט.

17:46 - "נשואה לשניים" (1987)
הצמד (גם בחיים) קורט ראסל (הבריחה מניו יורק) וגולדי הון (ציפור על תיל) מככבים זה לצד זה בקומדיה רומנטית של גארי מרשאל (אישה יפה). ג'ואנה סלייטון היא מיליונרית סנובית ומפונקת ששוכרת את שירותיו של נגר ואז מסרבת לשלם לו כשהיא לא מרוצה מהתוצר הסופי. למחרת נמשית ג'ואנה מהים לאחר שנפלה מהיאכטה שלה, כשהיא סובלת מאמנזיה טוטלית. הנגר מוצא דרך לנקום בה על אי התשלום בכך שהוא משכנע אותה שהיא אשתו ואם ארבעת ילדיו הפוחזים. כל אחד ושיטותיו להתעשר... ולהתאהב.

19:39 - "שמפו" (1975)
הקומדיה שנבחרה ע"י ה -American Film Institute, כאחד ממאה הסרטים המצחיקים של כל הזמנים, עוסקת במעלליו של בעל סלון יופי בלוס-אנג'לס המתירנית של סוף שנות ה-60. וורן בייטי (אדומים, באגסי) מעורר תאווה כמצופה ולצידו גולדי הון ההיסטרית, לי גראנט (מלהולנד דרייב), ג'ולי כריסטי (ד"ר ז'יוואגו) וקארי פישר (מלחמת הכוכבים). ביים במיומנות האל אשבי (להיות שם, הארולד ומוד, השיבה הביתה).

19:30 - "המוות נאה לה" (1992)
קומדיה ארסית הלוקחת את רעיון הניתוחים הפלסטיים והנרקיסיזם של כוכבי הוליווד צעד אחד (גדול) קדימה. כוכבת הוליוודית מתבגרת חוטפת את ארוסה המנתח הפלסטי של חברתה לעצמה. כעבור שנים החברה לשעבר מתכננת את נקמתה, בעוד הכוכבת מבצעת הסכם נוסח פאוסט עם מכשפה על מנת לקבל תרכיז של נעורי נצח. הזדמנות לבמאי זמקיס להשתולל עם אפקטים מיוחדים שהוא כה אוהב ולסטריפ והון להפגין את משחקן המשוחרר והמצחיק ביותר.

23:15 - "ציפור על תייל" (1990)
ריק רכש לעצמו זהות חדשה לאחר ששיתף פעולה עם ה-FBI בהפללתו של סוחר סמים. יום אחד הארוסה הנטושה שלו מן העבר מזהה אותו וחושפת אותו לעולם המסוכן. כשהגנגסטרים עולים על עקבותיו, הוא לוקח את החברה הצווחנית (כן, כן, גולדי הון נותנת את הטון בסופרן אופייני) ויוצא איתה למסע בריחה של אקשן עוצר נשימה ואינספור צחוקים.

אין תגובות: