יום ראשון, 22 בפברואר 2009

"המתאבק" זכה באינדפנדנט ספיריט


בטקס הפרסים המרכזי של הקולנוע העצמאי בארה"ב זכה סרטו של דארן ארונופסקי בשלושה פרסים, ביניהם הפרס לסרט הטוב ביותר. "בין הקירות" זכה בקטגוריית הסרט הזר .

"המתאבק" אולי לא נכנס לרשימת המועמדים לפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר, אולם סרטו של דארן ארונופסקי היה הזוכה הגדול בטקס פרסי האינדפנדנט ספיריט - האוסקר של הקולנוע העצמאי - שהוענקו אמש (שבת) בלוס אנג'לס. מלבד הפרס לסרט הטוב ביותר, הסרט זיכה את מיקי רורק בפרס השחקן הטוב ביותר ואת מריס אלברטי בפרס הצילום.

לאחר הזכייה, ארונופסקי סיפר לעיתונאים כי הוא מקווה לעבוד עם רורק בעתיד. "התבדחתי איתו שאני הולך לחכות חמש שנים עד שהוא יפשל שוב, ואז אחזור ואמציא אותו מחדש", אמר ארונופסקי.

בפרס הבימוי זכה תומאס מקרתי על "האורח". סרטו של מקארתי לא מועמד בקטגוריית הבימוי באוסקר, אולם כוכב הסרט, ריצ'רד ג'נקינס, מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר. בפרס סרט הביכורים זכה "סינקדוכה, ניו יורק" של צ'רלי קאופמן ובפרס התסריט זכה "ויקי כריסטינה ברצלונה" של וודי אלן. פרס הסרט הזר הוענק ל"בין הקירות" של לורן קאנטה הצרפתי, שיתחרה הלילה מול "ואלס עם באשיר" בטקס האוסקר.

פרס השחקנית הטובה ביותר הוענק למליסה לאו על תפקידה ב"Frozen River", פנלופה קרוז זכתה בקטגוריית שחקנית המשנה על "ויקי כריסטינה ברצלונה" וג'יימס פרנקו נבחר לשחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו ב"מילק" של גאס ון סנט. "Man on Wire", הפייבוריט לזכייה בקטגוריית הסרטים הדוקומנטריים באוסקר, זכה גם כאן בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר.

מקור: סוכנויות הידיעות

אין תגובות: