יום ראשון, 22 בפברואר 2009

פולמן בארה"ב: "אי אפשר לרצות את כולם"


במאי הסרט "ואלס עם באשיר" אמר את הדברים במהלך אירוע של מועמדי האוסקר לסרט הזר, על רקע הביקורות הפוליטיות שהושמעו נגד הסרט מימין ומשמאל .

יממה לפני טקס האוסקר ובצל ביקורת פוליטית מימין ומשמאל, הודה הבמאי ארי פולמן לממשלת ישראל והמפיצים ברחבי העולם על התמיכה בסרטו "ואלס עם באשיר", שיתחרה הלילה (א') על פרס הסרט הזר הטוב ביותר.

"קראתי באינטרנט דברים נוראיים שנאמרו על הסרט", אמר פולמן למאות אנשי האקדמיה האמריקנית לקולנוע, במסגרת קבלת הפנים למועמדי קטגוריית הסרט הזר שנערכה אמש (שבת) בבברלי הילס. "מצד אחד יש ביקורת ימנית קיצונית על הסרט, ומצד שני ביקורת שמאלנית קיצונית", הוסיף פולמן. "אי אפשר לרצות את כולם".

לדבריו, ממשלת ישראל תמכה ב"ואלס עם באשיר" ועזרה לקדם את הסרט בעולם. סרטו של פולמן הוקרן בבכורה בפסטיבל קאן האחרון, והצלחתו שם הובילה לעסקת הפצה עם חברת סוני פיקצ'רס קלאסיקס שנה שעברה. לפני כחודש זכה הסרט בפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר.

"כל מה שקרה עם 'ואלס עם באשיר' היה הפתעה גדולה," אמר פולמן, "הייתי בהלם". במהלך החודשים האחרונים, פולמן הרבה לנדוד בין הקרנות, פסטיבלים וטקסים, במטרה לקדם את הסרט בארצות הברית ומחוצה לה. "זה יותר קשה מלעשות את הסרט," הוא התוודה. "לסרט הבא שלי אני אלהק את שחקנית יפה, כך היא תוכל לטייל ואני אצטרף רק מפעם לפעם."


"ואלס עם באשיר" נחשב למועמד המוביל לפרס האוסקר לסרט הזר. מולו יתחרו "כנופיית באדר מיינהוף" הגרמני, "בין הקירות" הצרפתי (שגבר על סרטו של פולמן בפסטיבל קאן), "פרידות" היפני ו"Revanche" האוסטרי. זו הפעם השמינית שסרט ישראלי מועמד לפרס, אולם עד כה כולם חזרו בידיים ריקות.

מקור: YNET

אין תגובות: