יום שבת, 28 בפברואר 2009

"ואלס עם באשיר" זכה בסזאר והותקף!

לאחר שעשה היסטוריה והפך לבמאי הישראלי הראשון שזכה באוסקר הצרפתי, ארי פולמן הותקף בלילה על ידי אלמונים שניסו לגנוב ממנו את פסלון הזכייה .

בפריז תקפו הלילה (שבת) אלמונים את הבמאי הישראלי ארי פולמן וניסו לגנוב ממנו את פסלון האוסקר הצרפתי "הסזאר" בו זכה אמש על סרטו "ואלס עם באשיר".

אלמונים ניסו לגנוב הלילה את פסלון הסזאר שהוענק לארי פולמן לאחר שזכה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר.

הבוקר דיווח "קול ישראל" כי הבמאי הישראלי הותקף במסיבה שנערכה במועדון לילה "רג'ים" בפאריס מיד לאחר הטקס. התוקפים ניסו לקחת ממנו את הפסלון היוקרתי, אבל הוא הצליח להחזיק בו ועזב את המקום.

אחרי האכזבה הגדולה שנרשמה בטקס האוסקר בתחילת השבוע, ארי פולמן וצוות ההפקה של הסרט, חוזרים הביתה כמנצחים.

"ואלס עם באשיר" זכה בפרס הסזאר הצרפתי בקטגורית "הסרט הזר הטוב ביותר".

בטקס היוקרתי , המתקיים זו הפעם ה-34, סרטו של ארי גבר על רשימה מרשימה של יוצרים: "שתיקתה של לורנה" של ז'אן לוק ופייר דארדן, "עד קצה העולם" של שון פן, "זה ייגמר בדם" של פול תומאס אנדרסון, "גומורה" של מתיאו גארונה, "אל דוראדו" של בולי לאנרס ו"שני אוהבים" של ג'יימס גריי.

"הסרט הזה נעשה בהרבה אהבה, הרבה תשוקה, הרבה סובלנות, ואני חושב שאם הסרט הזה נעשה עבור הקולנוע הוא נעשה במידה שווה עבור השלום", אמר פולמן עם קבלת הפרס על במת תיאטרון ה"שאטלה" בפריז. "המסר היחיד של הסרט הוא - היו סובלנים, האמינו באחר, האמינו באהבה ובשלום", אמר תוך כדי מחיאות כפיים סוערות שקיבל מהקהל באולם.


פולמן הוא הישראלי הראשון הזוכה בפרס הסזאר היוקרתי, שלוש שנים לאחר ש"ללכת על המים" השתתף לראשונה בתחרות בקטגורית "הסרט הזר הטוב ביותר".

בתחילת השבוע נחל "ואלס עם באשיר" אכזבה לאחר שהפסיד את פרס האוסקר בקטגורית "הסרט הזר הטוב ביותר" ל"פרידות" היפני.

הסזאר הוא הפרס הבינלאומי החשוב האחרון שסרטו של פולמן מועמד אליו, והזכייה בו מהווה הישג מרשים שחותם שורה של הישגים בינלאומיים חריגים עבור סרט ישראלי.

הזוכה הגדול של הסזאר היה "סרפין" עם שבעה פרסים בקטגוריות מרכזיות, בהן פרס הסרט הטוב עליו היו מועמדים לצדו גם "בין הקירות" ו"אויב הציבור מס.1". הסרט גרף גם את פרס השחקנית שהוענק ליולנד מורו ופרסים על תלבושות ותפאורה, מוזיקה צילום ותסריט.

פרס הבימוי הוענק לז'אן פרנסואה רישה על הסרט "אויב הציבור מס.1" , סרטמשובח על אחד הפושעים המושמצים ביותר שידעה צרפת. בפרס השחקן זכה וינסנט קאסל, כוכב הסרט על תפקיד של פעם בחיים.


אין תגובות: