יום שבת, 13 בדצמבר 2008

חדשות TV: מה חדש על המסך הקטן?

סדרה חדשה על יחסי הגזעים בארה"ב:
תקוות רבות נקוו בקצות עיני האמריקאים הצופים אל נשיאם החדש ברק אובאמה. אלה מהם שיצפו בטלוויזיה בעונה הבאה, כבר יראו את השינוי. NBC מפתחת סדרה קומית שתהיה מבוססת על הספר "Making Friends With Black People" של ניק אדאמס, על מצב יחסי הגזעים בארצות הברית.

נשמע לא רק רציני מדי לקומדיה, אלא אפילו נפיץ, אבל אדאמס הוא קומיקאי שחור עור, והטון הקומי שלו שולף ממנו את העוקץ הגזעני מהנושאים הרגישים, מבלי להוציא מהדיון את האוויר. הסדרה לא תעסוק כלל באובאמה או במירוציו הפוליטיים שהובילוהו לנשיאות, אבל יוצרי התוכנית מתכננים להינשא על גל הנשיאות הרעננה של אובאמה, שהצלחתו שינתה את הדיאלוג של האומה האמריקאית על ענייני גזע.

הדמויות הראשיות בסדרה יהיו שני גברים, לבן ושחור, שהופכים לחברים טובים, אבל שלא בהכרח מתבוננים בדברים דרך אותה משקפת. הסדרה עשויה להמשיך את מסורת הסיטקומים שמשקפים מצב חברתי באמריקה, לדוגמא תיאור התנגשות הדורות בשנות ה-70 בסיטקום "הכל נשאר במשפחה" וכניסתה של ארצות הברית לעידן שמרני ב"קשרי משפחה" מ-1982 הרייגנית.

"היפה והחנון: סלבריטי" :
בערוץ 10 היתה זו תוכנית הריאליטי המצליחה ביותר הקיץ, אבל ברשת ה-CW בארצות הברית המיתו את "היפה והחנון" במאי האחרון. MTV החליטה עכשיו להחיות את הפורמט, ולהזרים בו דם סלבריטאי.

רשת המוזיקה שמתמלאת בתוכניות ריאליטי, יקראו לגרסה החדשה של "היפה והחנון", "היפה והחנון: סלבריטי". שישה פרקים יופקו בתחילה, עם אופציה לעונות נוספות. MTV כבר שידרה בשידורים חוזרים עונות של הסדרה בפורמט הקודם שלה.

טיירה רוצה להיות אופרה ווינפרי :
טיירה בנקס רוצה להיות אופרה ווינפרי. היא כל כך רוצה להיות אופרה שהיא הולכת לממן ניתוח למישהי, והיא הכריזה על כך בצעקה בטוקשואו שלה. איזיס קינג היא המנותחת העתידית שצריכה להודות לטיירה, והניתוח שהיא תעבור יהיה ניתוח לשינוי מין - מגבר לאישה.

קינג, טרנסקסואלית בהתהוות, היא מסולקת טרייה מהעונה האחרונה של "הטופ מודל הבאה", ריאליטי הדוגמניות של בנקס. הדוגמנית והאישה המתחילה זוכה עכשיו להגשים שני חלומות במכת טיירה אחת.

טיירה הכריזה על המתנה הנדיבה ב-18 בנובמבר, בתוכניתה "דה טיירה בנקס שואו".
בתוכנית. היא הציגה את קינג, שנולדה כדארל וולס בפני רופאה שמתמחה בניתוחים ממין זה ובישרה לקינג שהמחיר (20-35 אלף דולר) - עליה.

"זה לא קורה!" צעקה קינג מהתרגשות. "אני מרגישה כאילו באמת נולדתי בגוף הלא נכון וזה הדבר היחיד שגורם לי להרגיש שלא בנוח עם עצמי". טיירה חילצה את קינג מאשפתות הומלסיות, והוליכה אותה על מסלול הדוגמנות בתוכנית הריאליטי שלה, בה נשים צעירות מתחרות על התואר "הטופ מודל הבאה". קינג הודחה מהתוכנית משום שנכשלה בשתי משימות קריטיות: היא לא הצליחה להביע רגשות בתמונות, וחשה שלא בנוח בבגד ים. הניתוח שהוענק לה עשוי לפתור לפחות בעיה אחת משתי אלה.

אין תגובות: