יום שישי, 19 בדצמבר 2008

מבקרי אל.איי חולקים כבוד ל"ואלס עם באשיר"


סרטו של ארי פולמן נבחר לסרט האנימציה הטוב של השנה. "וול-E" של פיקסאר נבחר לסרט הטוב ביותר לשנת 2008, "האביר האפל" במקום השני .

איגוד מבקרי הקולנוע של לוס אנג'לס הכריז על הסרטים הטובים ביותר לשנת 2008 וחשף כמה בחירות מפתיעות: "וול-E" של פיקסאר נבחר לסרט הטוב ביותר של השנה (כש"האביר האפל" במקום השני), אך בקטגוריית האנימציה זכה דווקא "ואלס עם באשיר" של ארי פולמן.

בקטגוריית השחקן הטוב ביותר נבחר שון פן על תפקידו ב"מילק" של גאס ון סנט. פן נחשב לאחד גם לאחד המועמדים המובילים לזכות בקטגוריה זו בטקס האוסקר, לצד מיקי רורק על תפקידו ב"המתאבק" של דארן ארונופסקי. סאלי הוקינס נבחרה לשחקנית הטובה ביותר על תפקידה ב"חופשייה ומאושרת" ("Happy-Go-Lucky") של מייק לי.

הית' לדג'ר המנוח נבחר על ידי האיגוד לשחקן המשנה הטוב ביותר על הופעתו בדמות הג'וקר ב"האביר האפל", ופנלופה קרוז נבחרה לשחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה ב"ויקי כריסטינה ברצלונה", סרטו האחרון של וודי אלן. דני בויל נבחר לבמאי הטוב ביותר על סרטו "נער החידות ממומביי" ובקטגוריית התסריט זכה מייק לי על "חופשייה ומאושרת".

מוקדם יותר השבוע הכריז גם איגוד מבקרי הקולנוע בוושינגטון על בחירותיו לשנת 2008 - כש"נער החידות ממומביי" נבחר לסרט הטוב ביותר. פרסי המבקרים הם התחנה הראשונה במירוץ לקראת האוסקרים, שנכנס עכשיו לשלב הקריטי. מחר יוכרזו המועדים לפרסי גלובוס הזהב של תא המבקרים הזרים, שנחשב לפרס החשוב ביותר בתעשיית הקולנוע האמריקנית מלבד האוסקר עצמו.
מאת: סוכנויות הידיעות

אין תגובות: