יום רביעי, 29 באוקטובר 2008

"בני האנרכיה" הסדרה הגברית החדשה


אם אתם בעניין של גברים קשוחים עם סיגר בין השפתיים שמדברים על איזה בן זונה צריך להמית, "בני האנרכיה" תשמש לכם תחליף טוב ל"המגן"

יש מי שחושבים ש"המגן" היא סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר המשודרת כיום. הם טועים. אבל למרות טעותם, אי אפשר להכחיש את העובדה ש"המגן" היא סדרה אטרקטיבית גם לאחר שמונים את מגרעותיה. מייקל צ'יקליס, עגלגל וחמוד, שמנסה להיות קשוח; הייצוג המוגזם והבלתי אמין של לוס אנג'לס כגיהינום עלי אדמות; וסצנות תיאטרליות רבות מדי, שנכתבו יותר בעבור הבמה מאשר אולפן הטלוויזיה.

לטוב או לרע, זאת העונה האחרונה של "המגן", ובהיעדרה יישאר ואקום בערוץ אף?אקס ובלבם של צופים שאוהבים מנת יתר של טסטוסטרון בסדרה שלהם. "בני האנרכיה", סדרה חדשה של אף-אקס על כנופיית אופנוענים בצפון קליפורניה, מתכוונת למלא את החסר. כפי שהדברים נראים כרגע, היא עושה זאת בהצלחה.

מבקרים אמריקנים השתמשו כבר בתיאור המתבקש, "הסופרנוס פוגש את Easy Rider" (" אדם בעקבות גורלו" בתרגום המזעזע לעברית). רק ש"בני האנרכיה" אינה עמוקה מספיק כדי להשוותה ל"הסופרנוס" ואינה רומנטית כמו סרטו של דניס הופר.

הכותב והמפיק, קורט סאטר, למד מ"המגן" שסדרת דרמה יכולה להיות מהנה גם אם היא אינה מעסיקה את עצמה בנושאים כבדים, כל עוד מפזרים בה מספיק אלמנטים שלוחצים לגברים על הכפתורים. והוא צודק.

קשה לסרב לסדרה על כנופיית אופנוענים קשוחים שחושבים שהם מגנים על עיירתם הקטנה (צ'רמינג, קליפורניה), בשעה שהם סוחרים בנשק. במיוחד כאשר הליהוק שלה נגוע בגאונות: צ'רלי הנאם משחק את בנו של מנהיג הכנופיה המנוח, וקייטי סיגל האלוהית (פגי בנדי ואשתו בחיים של תסריטאי "המגן", קורט סאטר) משחקת את אמו.

דראה דה מטאו (אדריאנה מ"הסופרנוס") היא אשתו לשעבר ומשתקמת כאן לאחר קדנציה מביכה בסדרת הבת של "חברים". רון פרלמן, הלוא הוא "הלבוי" ואולי השחקן היחיד שנשמע קשוח גם

בצרפתית, הוא מנהיג הכנופיה. פרלמן אמנם אינו גנדולפיני, אבל הופעתו מחייבת צפייה. טומי פלנגן, ג'יי קרנס, מגי סטיף, מארק בון ג'וניור וריאן הרסט הם שמות שלא יגידו לכם הרבה כרגע, אבל כשתצפו תזהו ותשמחו לפגוש ידידים ותיקים.

גברים קשוחים שעומדים במגרש החניה כשידיהם על מותניהם וסיגר בין שפתותיהם, ומדברים על איזה בן זונה כזה או אחר צריך להמית, הם ז'אנר בפני עצמו בשנים האחרונות. אין סיבה לא לתת ל"בני האנרכיה" לממש את הפנטזיה הזכרית הבסיסית הזאת בעבורכם.

מאת: NRG

אין תגובות: