יום רביעי, 1 באוקטובר 2008

הרשות השנייה תגביל את שידור הריאליטי בטלוייזיה

זה לא סוד שיש לנו המון ריאליטי בטלוויזיה. מי שמפספס בראשון ושלישי את האח הגדול, ימצא את מפרץ האהבה, היפה והחנון או לרדת בגדול. לרשות השנייה נמאס, והיא החליטה לגבשת כללים לשידור ריאליטי.

בעקבות ריבוי תוכניות הריאליטי בערוצים 2 ו-10 גיבשה מועצת הרשות השנייה כללי שידור כדי לעשות סדר במספר התוכניות המשודרות בכל שבוע. כנראה ש"האח הגדול" פעמיים בשבוע ו"מפרץ האהבה" פעמים בשבוע זה יותר לא רק לנו.

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו החליטה כי זכיין שבלוח שידוריו יהיו שני ערבי ריאליטי, יידרש לשדר לפחות ארבע סדרות סוגה עילית באותו השבוע. הזכיין יכול להחליט אם ישדר דרמות או סדרות דוקומנטריות.

בנוסף, כדי למנוע מן הזכייניות להתחכם, החליטה הרשות כי גם משדרים מקדימים, פרומואים ותקצירים שיהיו ארוכים מהמקובל יחשבו כתוכנית ריאליטי. הדבר הגיע בעקבות משדרים מקדימים, לרוב בני שעה, שהזכייניות נוהגות לשדר בשעת פרה-פריימטיים כדי לקדם את תוכניות הערב.

כללים אלה חלים על ערוץ 10 זה מספר חודשים, וכעת החליטה הרשות לצרף גם את הערוץ השני להגבלה. זכיין שיעבור על הכללים ייענש על ידי הרשות.

עוד החליטה הרשות השנייה כי גם שינויים מהותיים בלוח השידורים יצריכו את אישורה. זכייניות ערוץ 2 ו-10 לא יחליטו על דעת עצמן לבצע שינויים מהותיים בלוח השידורים, וידרשו לקבל על כך אישור מראש. זכיין שלא יעשה כן ויפעל על דעת עצמו, יענש על ידי חילוט ערבויות בסך 50 אלף שקלים.

אין תגובות: