יום שני, 21 ביולי 2008

"האביר האפל" שבר את השיא ביום ההקרנות הראשון


66.4 מיליון דולר שברו את הקופות בסוף השבוע האחרון, בו עלה לאקרנים סרט נוסף מסדרת באטמן. הסרט מספק הזדמנות להציץ בשחקן הית' לדג'ר, שנפטר לאחרונה במפתיע .

"האביר האפל" גרף 66.4 מיליון דולר ביום ההקרנות הראשון שלו, ושבר את השיא בארה"ב, כך לדברי מפיצי הסרט מחברת וורנר ברוס. השיא העולמי הוחזק עד עתה בידי "ספיידרמן 3",שגרף ביום ההקרנות הראשון שלו בשנה שעברה 59.8 מיליון דולר.

לפי ההערכות, הסרט ישבור את השיא שקבע ספיידרמן גם בשבוע ההקרנות הראשון שלו, שעמד על 151.1 מיליון דולר, מעריך דן פלמן, המפיץ הראשי בחברת וורנר ברוס.

פלמן ייחס את ההצלחה הכבירה של "האביר האפל" הן לחזונו הייחודי של הבמאי כריסטופר נולן והן למשחק המרשים של השחקן האוסטרלי הית' לדג'ר
שהופיע בסרט זה בתפקיד הג'וקר, אויבו הנקמני של באטמן.


"האביר האפל", שהפקתו עלתה 180 מיליון דולר, העשיר את המפיצים ב- 18.5 מיליון דולר כבר במכירות הכרטיסים להקרנות הבכורה, עוד לפני שיצא רשמית לאקרנים. סרטי באטמן מניבים רווחים בסדרה חשבונית עולה לחברת וורנר ברוס. הסרט האחרון בסדרה "באטמן מתחיל" הצליח לגרוף 372 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון בו הוקרן ברחבי העולם. לשם השוואה, חמשת סרטי באטמן הקודמים מבית וורנר ברוס הניבו כולם גם יחד רווחים של למעלה מ-1.6 מיליארד דולר בקופות ברחבי העולם מאז 1989.

"האביר האפל" יוקרן בישראל מה-24 ביולי.

אין תגובות: