יום ראשון, 13 ביולי 2008

"שבעה" בבימוי האחים אלקבץ מצליח בצרפת


הסרט "שבעה" של רונית ושלומי אלקבץ בהפקת "יולי אוגוסט הפקות" זכה לביקורת נלהבות והצלחה קופתית בצרפת.

למעלה מ-30,000 צופים ראו את הסרט מאז שיצא בשבוע שעבר. המפיץ הצרפתי : "זה מספר מדהים. התחלנו עם 55 עותקים, בשבוע הקרוב נוסיף 10 עותקים ברחבי צרפת".

מעניין לא פחות הוא ההד התקשורתי לו זכה הסרט בצרפת. העיתונות הצרפתית חיבקה ושיבחה את הסרט שמביא את סיפורה של משפחה מרובת ילדים שמתאבלת על אחד מבניה.
האווירה הדחוסה והאינטנסיבית בבית הנפטר יוצרת עולם של יצרים, קנאות, מלחמת כוחות, חשבונות שנפתחים ונסגרים ומובילה לסיטואציות מעוררות מחשבה על משפחה כערך עליון, על חולשותיו של התא המשפחתי וכוחו החונק.

בישראל יוקרן הסרט במהלך השבוע הבא במסגרת התחרות של פסטיבל הסרטים הבינלאומי בירושלים. הסרט, שהוקרן בטרום בכורה גם בפסטיבל "קולנוע דרום" בשדרות, עתיד לצאת להקרנות מסחריות בישראל רק במהלך הסתיו הקרוב.

זה לא הסרט הישראלי הראשון שיוצא בשנים האחרונות להפצה מורחבת בחו"ל זמן רב לפני צאתו להקרנות מסחריות בישראל. קדמו לו בין היתר "תהילים" של רפאל נדג'ארי, "החברה של אמיל" בבימויו של נדב לפיד, "התנתקות" של עמוס גיתאי, "תחיה ותהיה" של ראדו מיכאליאנו ו"חיי אהבה" של מריה שריידר.

כל הסרטים הם קופרדוקציות של חברות הפקה ישראליות וזרות. "זה לא סרט קיץ ולכן אנחנו לא ממהרים עם ההפצה שלו בישראל", אומר רצ'קובסקי, "אנו מקווים לצאת עם הסרט לקראת הסתיו ותקופת החגים".

'שבעה' מספר את סיפורה של משפחה אוחיון המונה שבעה אחים ושתי אחיות, כאשר בעיצומה של מלחמת המפרץ נפטר בפתאומיות אחד האחים. האחים והאחיות מתכנסים כולם בביתו של הנפטר כדי לשבת שבעה. הפעם האחרונה שכל האחים שהו יחד באותו בית לאורך זמן היתה בילדותם. עתה הם נמצאים בסיטואציה משפחתית דחוסה ואינטנסיבית כאנשים בוגרים כשהם נאלצים להתמודד לא רק עם מותו של האח אלא גם עם קריסת המפעל המשפחתי שסיפק פרנסה לרובם. זהו סיפור רוחב המתאר את הידרדרות המבנה המשפחתי המורחב לטובת עצמאות אישית, דרך סיפורם האישי של כל אחד מתשעת בני המשפחה וסיפורם כקבוצה. ערך המשפחה העליון שמלכד אותם מזה דורות הולך ומתמוטט. הבריתות שהונהגו שנים מתפוררות, ובני המשפחה המלוכדת מתחילים להתרחק יותר ויותר האחד מהשני.

בסרט משתתפים, בין היתר, רונית אלקבץ, משה איבגי, יעל אבקסיס, חנה לסלאו, קרן מור, אלברט אילוז, רובי פורת שובל, אלון אבוטבול, חנה אזולאי הספרי, גיל פרנק, אורית שר, יחיאל אלקבץ, אוולין הגואל, רפי אמזלג ודוד אוחיון. את הסרט צילם ירון שרף , המעצב האמנותי בני ארביטמן , מעצבת התלבושות לאורה שיים, מפיקה בפועל ענת שפרנק.

"שבעה" השתתף בפסטיבל קאן האחרון בו פתח את המסגרת היוקרתית "שבוע המבקרים".

אין תגובות: