יום שלישי, 1 ביולי 2008

סרט ההמשך בסדרת "באטמן" יוקדש להית' לדג'ר


השחקן האוסטרלי הית' לדג'ר , שמת בינואר השנה, משחק את תפקיד הג'וקר בסרט "האביר השחור" – ולפי דיווחים מצפיות מוקדמות, הוא עוד עשוי לקבל על זה אוסקר .

"האביר השחור", סרט ההמשך ל"באטמן מתחיל", יוקדש להית' לדג'ר, שמת בינואר השנה ממנת יתר של כדורים.

לדג'ר משחק בסרט את תפקיד הג'וקר, דמות הנבל המפורסמת ביותר בסדרת הקומיקס על איש העטלף. בעבר שיחק את התפקיד ג'ק ניקולסון.

הסדרה הנוכחית של סרטי באטמן, בכיכובם של כריסטיאן בייל ומייקל קיין, נחשבת על ידי המבקרים כאחת הטובות – כשהסרט האחרון, "האביר השחור", מקבל בהקרנות המוקדמות תשבחות רבות – ובעיקר בולט לטובה לדג'ר עצמו.

לדג'ר נמצא מת בדירתו בניו יורק בינואר השנה, במה שהוגדר מנת יתר בשגגה – הוא נטל אז תרופות שונות שעל פי חוקר המוות, שילובן גרם למותו בגיל 28. השחקן האוסטרלי, שהתפרסם בעיקר בזכות תפקידו בסרט הדרמה "הר ברוקבק", סיים את צילומי "האביר השחור" זמן קצר לפני מותו.

הסרט יוצא לאקרנים ברחבי העולם בחודש הבא – בישראל הוא יעלה ב-24 ביולי – ובסופו תופיע הקדשה ללדג'ר, כמו גם לאיש הפעלולים קונוויי וויקליף, שנהרג במהלך צילום הסרט.

הופעתו של לדג'ר ב"אביר השחור" הפכה לשיחת היום בקרב עיתונאים שצפו בסרט בלוס אנג'לס, ויש מי שמאמין שבזכות תפקיד הג'וקר, האוסטרלי יהפוך לשחקן הראשון בהיסטוריה לקבל אוסקר לאחר מותו (או לכל הפחות מועמדות לאוסקר).

במאי הסרט, כריסטופר נולן, הסביר מדוע דווקא לדג'ר המצודד התאים כל כך לתפקיד שיש בו כל כך הרבה כיעור, גם פיזי וגם נפשי.

"חיפשתי שחקן פנומנאלי, אבל שיהיה גם מישהו שלא מפחד מלקחת על עצמו תפקיד כל כך אייקוני", אמר נולן. "הית' יצר משהו לגמרי מקורי. זה מהמם, זה כובש. וזה הולך לפוצץ לאנשים את המוח כשהם יראו את זה."

אין תגובות: