יום שבת, 31 במאי 2008

"אמילי המוזרה" בדרך למסך הגדול


דמותה המצויירת של הילדה הגותית, שהפכה לסמל עבור בני נוער ברחבי העולם, תככב בסרט קולנוע. גם ארבעת החתולים החצופים ישתתפו בסרט

יצירת הקומיקס "אמילי המוזרה" , שהפכה לסמל לחוזק נשי ולאנטי קונפורמיזם, תהפוך לסרט באורך מלא.

סדרת הספרים שמספרת את סיפורה של אמילי המוזרה, ילדה גותית חצופה ודכאונית, יצאה לאור בתחילת שנות התשעים וזכתה לפופולריות בקרב בני הנוער ברחבי העולם. כעת מתכננים בהוליווד גרסה קולנועית לקומיקס המצליח. בגרסה הקולנועית ייחשף סיפורה המלא של אמילי, מילדותה ועד גיל ההתבגרות המרדני שלה.

הגולש והמאייר רוב רגר יצא את דמותה של אמילי כדי לעטר את הסקייטבורד הפרטי שלו. לאחר נסיונות ציור רבים, יצר גם סדרה של מדבקות וחולצות טי שמכר בסנטה קרוז, קליפורניה. דמותה של הילדה המרדנית עם המראה הגותי זכתה לפופולריות רבה וחברת הקומיקס של רגר, "קוסמיק דבריס" הפכה לחברה שמגלגלת מיליוני דולרים בזכות מגוון רחב של מוצרי "אמילי" - בגדים, ספרים, חוברות קומיקס, ציוד לבית ספר וצעצועים.

הסרט יופק על ידי מייק ריצ'רדסון, בעליה של חברת ההפקות "דארק הורס". הפרוייקט עדיין לא הגיע לסטודיו אך כבר מעורר תחרות בין חברות ההפקה. גם אולפני יוניברסל מתחרים על האפשרות להפיק את סיפורה של אמילי.

"אמילי לכשעצמה היא ילדה קטנה ושובת לב אבל יש בה אלמנטים מרדניים", אמר ריצ'רדסון, "יש משהו מאד מושך בדמות שלה ואנשים מתאהבים בה ומגיבים אליה באופן מיידי".

ריצ'רדסון, שאחראי גם לסרט "הלבוי", ורגר, שיצר את הדמות, מחפשים במאי ש"יבין את הדמות", לדבריהם. לפי השניים, הבמאי צריך להכיר את הדמות ולאהוב את עולם הקומיקס.

סיפור העלילה לסרט כבר הושלם ועדיין נשמר בסודיות רבה, אך רגר מגלה שהסיפור המשני בסרט יעסוק בארבעת חתוליה של אמילי - סבאת' המרדני, ני-צ'י זומם המזימות, מיילס הפילוסופי והמנהיג מיסטרי. בנוסף, ישתתפו בסרט 13 דמויות חדשות.

רגר מוסיף כי דמותה של אמילי הפכה למבוקשת כל כך בזכות העיצוב הנקי, חבריה והמסר שהיא מנסה להעביר - ביטוי אישי ומרדנות בקונפורמיזם. "בגיל ההתבגרות כל אחד מאיתנו רואה את עצמו לא שייך לחברה", אומר רגר, "אמילי מייצגת את האנשים האלה אבל בצורה חיובית. היא מעדיפה להיות שונה ולהסתכל על העולם במבט שונה. היא דמות מחזקת לכל אלה שרוצים לחשוב בזכות עצמם".

אין תגובות: