יום שני, 5 במאי 2008

דו''ח שוברי קופות - 5.5.08


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה''ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.


1. Iron Man - 100.7 (104.2)
כולם ידעו ש'איירון מן' עומד להיות גדול, אבל שבירת מחסום ה-‏100 מיליון היא בכל זאת הפתעה לטובה. בהנחה שהמספרים האלה יתבררו כמדויקים, 'איירון מן' מביא את מספר הסרטים שפתחו אי פעם עם יותר מ-‏100 מיליון דולר לעשרה. הפתיחה של 'איירון מן' היא אמנם ''רק'' העשירית בגודלה בכל הזמנים, אבל מבט על הרשימה - שכוללת שני שרקים, שני שודדי-הקאריביים ושלושה ספיידרמנים - מגלה שהיא מורכבת כמעט כולה מסרטי המשך. קשה הרבה יותר להגיע לפתיחות ענק כאלה עם סרטים שלא נשענים על קהל מעריצים מכור מראש של סרט קודם. ואכן, בין הסרטים שאינם המשכים, הפתיחה של 'איירון מן' היא השניה בגודלה בכל הזמנים, אחרי 'ספיידרמן' המקורי, שיצא בסוף השבוע הזה ממש, לפני שש שנים בדיוק.
איירון מן בדומה לספיידרמן , שני גיבורי על מחברת מ"ארוול" , השונה הוא שספיידרמן זאת דמות יותר מוכרה מאיירומן ולמרות זאת שניהם הגיעו לשיאים כאלה גבוהים .
באתר הסרט קיבל ציון מדהים של 94% - כלומר, 94% מבין הביקורות עליו היו חיוביות.ועל פי האתר הוא הסרט הטוב ביותר של השנה עד כה. נראה מה יהיה ב-‏1 במאי 2010, ב'איירון מן 2' עם אותו שחקן ואותו במאי - עוד שובר קופות :)


2. Made of Honor - 15.5 (15.5)
עוד סרט חדש שיצא השבוע לאקרנים בשמו העברי 'ארוס עליה' קומדיה רומנטית שבה פטריק דמפסי, משחק את החבר הכי טוב (אבל מתברר שלא כזה טוב) של מישל מונהאן. הם חברים כל כך טובים שהיא מזמינה אותו להיות השושבינה בחתונתה, ואז, כמובן, הוא מגלה שבעצם הוא היה מאוהב בה מאז ומתמיד. 'ארוס עליה' הוא ההיפך מ'איירון מן' מכל בחינה, גם מבחינת הביקורות: בזמן שאיש הברזל מקבל תשבוחות, 'ארוס עליה' זוכה לבוז ביקורתי , אחוז מאתר ה"עגבניות הירוקות" שלו: 14. למרות זאת הסרט הכניס 15 מיליון דולר - ובהתחשב בנסיבות, היה קשה לקוות ליותר. הוא מגיע לארץ ב-‏15 במאי.


3. Baby Mama - 10.3 (32.3)
'בייבי מאמא' הוא מעין 'ג'ונו' מזווית ראיה הפוכה: טינה פיי, מכוכבות SNL, מגלמת אשת עסקים מצליחה שמה שחסר לה בחיים זה ילד (ועל הגבר שבדרך כלל מגיע בעסקת חבילה היא מוותרת, תודה). לרוע המזל היא מגלה שהיא לא יכולה להרות בעצמה, ומחליטה לשכור את שירותיה של אם פונדקאית (איימי פוהלר, גם היא מנשות SNL). היא מגלה שלגדל את האמא הווייט-טראשית לא שונה בהרבה מלגדל ילד. לפחות היא תוכל להתאמן. סטיב מרטין, סיגורני וויבר וגרג קיניר מגיחים להופעות קטנות. על פי הביקורות, זאת קומדית-אמצע הדרך, סבירה וחביבה, והיא הוקרנה במספר קולנועים צנוע יחסית. לכן העובדה שהיא השיגה עד עכשיו 32 מיליון דולר זה הישג לא רע.

4. Forgetting Sarah Marshall - 6.1 (44.8)
כמו ב-'Knocked Up' ו'בתול בן 40', זאת ''קומדיה רומנטית לגברים'' - כלומר, עם יותר סקס מהמקובל. ג'ייסון סגל ('איך פגשתי את אמא שלך') היה, ככל שזה נשמע לא סביר, החבר של שרה מרשל, שהיא קריסטן בל ('ורוניקה מארס'), אבל היא זרקה אותו. בניסיון להתאושש, הוא יוצא לחופש בהוואי, ומגלה כמובן ששרה מרשל והחבר החדש והבלתי נסבל שלה נמצאים גם הם שם. באותו מלון. בחדר הסמוך. אחרי הנפילה של 'Drillbit Taylor', נראה שצוות אפטאו חזר לכושר: הביקורות אמרו שהסרט מצחיק מאוד, שההומור לא בא על חשבון הרגש, שהדמויות אמינות - בקיצור, כל מה שנהוג לומר על 'Knocked Up' ו'סופרבאד', גם אם קצת פחות.


5. Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay - 6.0 (25.3)
'הארולד וקומאר בורחים מגואנטנמו' - לפני ארבע שנים הארולד (ג'ון צ'ו - שאגב, ישחק את סולו בגרסה של אברהמס ל'מסע בין כוכבים', שתצא בשנה הבאה- כבוד!) וקומאר (קאל פן) כיכבו ב-'Harold and Kumar go to White Castle', שקיבל בעברית את השם 'הארולד וקומאר משתוללים באמריקה'. מבחינה קופתית, בקולנוע הסרט הזה היה זניח לגמרי ויצא בהפצה מצומצמת, אבל רוב הקהל גילה את הסרט ב-DVD, והוא הפך במדיום הזה ללהיט לא קטן.בסרט ההמשך, שהגיע בעקבות ההצלחה המאוחרת, הארולד וקומר חובבי הצמחייה טסים אל גן העדן עלי אדמות, כלומר, לאמסטרדם. בדרך הם נחשדים כטרוריסטים, ונשלחים למקום שבו אמריקה שמה חשודים בטרוריזם, הכלא בגואנטנמו. 'הארולד וקומאר בורחים מגואנטנמו'. כצפוי, האחוזים של סרט ההמשך היתה גדולה הרבה יותר מזו של הסרט המקורי (וזאת בזכות המעריצים מהסרט הראשון). הסרט הופק בזול ,לכן כבר אחרי הוא יכול להיחשב לסרט מצליח.


6. The Forbidden Kingdom - 4.2 (45.1)
אוקי אז הסרט החדש הזה הוא מפגש פיסגה בין שני ענקיים, "ג'ט לי" נגד "ג'קי צ'אן" בסרט אומניות לחימה כמו שהם רק יודעים .שני אמני הלחימה מופיעים ביחד בסרט בפעם הראשונה ב'הממלכה האסורה', וגם אם המפגש הזה מתרחש בערך 15 שנה מאוחר מדי, זה עדיין אירוע. זה סרט אמריקאי, דובר אנגלית בחלקו הגדול, שלא ביים ג'ון וו או אנג לי, אלא רוב מינקוף, הידוע בעיקר בתור הבמאי של 'סטיוארט ליטל' (נשמע מפחיד שאחד כזה יפיק סרט אומניות פעולה)ובמקום שכל הסרט יהיה מורכב מג'ט לי וג'קי צ'אן בועטים זה בזה, יש איזו עלילה על טינאייג'ר אמריקאי שמוצא נשק אגדי ועובר אל סין העתיקה, או איזה בולשיט כזה. אבל למרות הכל, המבקרים טוענים שמדובר דווקא בסרט חביב. יואן וו-פינג, כוריאוגרף האקשן הדגול או לפחות הידוע בעולם ('מטריקס', 'נמר, דרקון') ביים את סצינות הקרב, והן מרהיבות כראוי. 'הממלכה האסורה' במקום 6 עם הכנסה של 45 מיליון דולר יחסית הרבה לסרט בסגנון כזה.


7. Nim's Island - 2.7 (42.5)
סרט ילדים של וולדן מדיה, החברה שהפכה ליותר דיסני מדיסני. וולדן שעומדים מאחורי 'נרניה', 'ממלכת טרביתיה', 'סוס המים', 'חנות הפלאים' ועוד כמה כאלה, אתם יכולים לדעת שתקבלו סרט לכל-המשפחה , אף פעם לא מדורג יותר מ-PG. כך גם 'האי של נים' נים היא אביגייל ''ליטל מיס סאנשיין'' ברסלין, שחיה על אי באוקיינוס ההודי עם אבא הרפתקן והרבה חיות חמודות. כששלומו של האי מאוים, היא מזעיקה את ההרפתקן הנערץ עליה, אלכס רובר, בלי לדעת שאלכס רובר היא בעצם ג'ודי פוסטר, סופרת אגורפובית של ספרי הרפתקאות, שאותה מלווה ההרפתקן האינדיאנה-ג'ונסי (ג'רארד) כחבר דמיוני. זה בסדר לילדים, מהמהמים המבקרים המשועממים.
יש כאן שלל שחקנים מעולים ג'ודי פוסטר, ג'רארד חבל שזה סרט לילדים .


8. Prom Night - 2.5 (41.5)
רימייק לסרט אימה מ-‏1980 . אנחנו נתקלים לאחרונה בהרבה רימייקים לסרטי אימה , ולפעמיים זה ממש ביזבוז של סרט כמו הסרט הזה שאפילו המקורי לא היה משהו.
'Prom Night' המחודש על דעת המבקרים נראה כמו סרט אימה שיצא מפס ייצור, שעשה במאי טלוויזיה אלמוני, ולא הוקרן למבקרים - מסיבה שהפכה לברורה לחלוטין לאלה מהם שהלכו לראות אותו בכל זאת. בנוסף לכל זה, הסרט מדורג PG-13, מה שאומר שאפילו אי אפשר לראות בו דם או עירום, אז מה הוא כבר יכול להיות שווה, לכל הרוחות?! הסרט עדין מחזיק מעמד והצליח לכסות את התקציב שלו לא שהוא היה כזה גדול .


9. 21 - 2.1 (79.1)
'21' הוא גם סיפורו של קווין ספייסי, '21' מחזיר את ספייסי לתמונה במידה מסוימת. הוא אמנם לא יקבל על הסרט הזה אוסקר, וגם להיט השנה זה לא יהיה, אבלהוא מחזיק כבר כמה שבועות במצעד עם הכנסה לא רעה. מלבד ספייסי משתתפים בסרט ג'ים סטורג'ס מ'מעבר ליקום' וקייט בוזוורת', שהיא נגררת אחריו לכל סרט.
הסרט שיעמם את המבקרים: ''העלילה כל כך צפויה, שנדמה שאתם צופים בשידור חוזר''


10. 88 Minutes - 1.6 (15.4)
לפני שנה, יצא בארץ '88 דקות' - המותחן של אל פאצינו , בארה"ב הסרט לא הוקרן. ואחרי שנה הסרט הגיע גם לשם, והכניס מעט מאוד מכיוון שהוא סרט ממש גרוע לפי הביקורות. חבל שלוקחים שחקן כזה לסרט כל כך גרוע .

--------

בשבוע הבא יגיע:
'ספיד רייסר', סרט המרוצים האולטרה-מעוצב של האחים וושאבסקי (האחראים על סרטי "מטרקיס") - האם הוא יצליח לעבור את איירומן ?מלבדו תצא גם קומדיה רומנטית נוספת, 'מה שקורה בוגאס' עם אשטון קוצ'ר וקמרון דיאז, שדווקא נראה קומדיה חביבה עם הצלחה.

אין תגובות: