יום שבת, 19 באפריל 2008

הסדרות שיעלו בערוץ 10 בעונת הקיץ הקרובה

בערוץ 10 מתכוננים לקיץ הקרב ובא , אז מה יהיה לנו לצפות שתיגמר "הישרדות" ?
בערוץ 10 כבר מתכוננים ליום שאחרי "הישרדות", ערוץ 10 הציגו לתקשורת את לוח השידורים שלהם לקיץ הקרוב
הבשורות: שלוש סדרות דרמה, שלוש תכניות קומיות, שלוש תכניות ריאליטי, חמש תכניות דוקומנטריות, ושני ספיישלים - משחקי יורו 2008, ותכניות ליום כדור הארץ. לפני כן ישודרו כמובן שני פרקי הגמר של "הישרדות", ב-10 וב-17 במאי.
עיקר החידושים בערוץ לעונת הקיץ המהבילה יהיו בתחום הדוקומנטרי, אולי כדי לנסות לסתור את התדמית השטחית שהצמידה "הישרדות" לערוץ. "מאז הסתיו האחרון הבנו שאנחנו חייבים לעשות בפריים טיים שלנו דברים שערוץ 2 לא יכול לעשות, כי כשאנחנו לא עושים את זה, אנחנו מאכזבים את הצופים הפוטנציאליים שלנו", אמרה ליאת פלדמן, מנהלת התכניות של הערוץ. "אנחנו מקפידים לחדש בכל ז'אנר, וזה אומר גם לקחת ריזיקות שלא מובן מאליו שערוץ מסחרי יקח". עם זאת, אפילו בערוץ
מודים שבתום "הישרדות" צפויים לרדת אחוזי הצפייה העצומים שהביאה להם התכנית.
תעודה:
---------
חוץ מתכנית התעודה של אשרת קוטלר, שתמשיך לרוץ גם בעונה הקרובה, הערוץ ישיק עוד ארבע סדרות דוקומנטריות חדשות בקיץ. הראשונה שבהן היא "בלדרים" של אסנת טרבלסי, העוקבת אחר בלדרי אקסטזי ישראלים ברחבי העולם, ומשתמשת גם בצילומים של האינטרפול, ושל משטרות ישראל, קנדה, אוסטרליה וארצות הברית. התכנית תכלול גם ראיונות עם שני ראשי כנופיות סחר בסמים, אחד ממקום מושבו בכלא בחו"ל והשני ממקום מסתור בארץ אליו ברח משלטונות החוק האמריקאי.
סדרה נוספת היא "העולם הבא - ניצן הורוביץ מחפש את המחר", בו יוצא הורוביץ למקומות בעולם בו חיים כיום כפי שסביר להניח שרובנו נחיה בעוד עשרים שנה. התכנית עוקבת אחר הבעיות הצפויות, דרכי הפתרון שלהן ומימושם. הסדרה צולמה ביפן, סין הודו, ספרד, צרפת, ארצות הברית, מקסיקו, ברזיל וישראל, וכמה נושאים בהם היא עוסקת, לדוגמה, הם המהפיכה הסביבתית בערים, הקפיצה בתוחלת החיים ועוד.
גם ירון לונדון קיבל סדרה משלו, שנקראת "התרחיש" ובערוץ מגדירים אותה כדוקו-פיקשן "המותחת את גבולות הז'אנר". הסדרה מנסה, בעזרת צילומי ארכיון שנערכו מחדש, לבדוק מה יקרה אם כמה מתרחישי האימה עליהם מדברים כיום בעיתונים, אכן יקרו. למשל: מכת רעידות אדמה, קריסת המעמד הבינוני, פיצוץ הר הבית בידי קיצוניים, ושלל אירועים מרתיעים אחרים.
אורנה בן דור ותכנית התחקירים שלה, "מה הורג אותנו" , סוגרת את רשימת סדרות התעודה של ערוץ 10 לקיץ הקרוב. בן דור תגיש את התכנית יחד עם פרופסור רפי קרסו, ויחד הם יבדקו כיצד המצאות המאה העשרים שנוצרו כדי לשפר את חיינו, למעשה מאיימות עלינו, ואיך אפשר להתמודד עם האיום. בין ההמצאות והחידושים המסכנים נמצאים תרופות מצילות חיים, פאסט פוד וכדומה.
הומור:
---------
במסגרת תכניות ההומור של הערוץ, "גם להם מגיע" ו"לא לפני הילדים" תמשכנה בשידוריהן. אליהן תצטרף סדרת מערכונים חדשה של ימי ויסלר, זמר להקת "הבילויים" , בנו של הסופר פוצ'ו ומרצה לתיאוריה של הקולנוע באוניברסיטת תל אביב.
דרמה:
--------
במסגרת סדרות הדרמה תעלה עונה שניה בת 20 פרקים ל"המקום" , בכיכובם של אלי אלטוניו ורננה רז. במסגרת שיתוף פעולה עם yes תעלינה במלואן העונות הראשונה והשניה של "לא הבטחתי לך", בכיכובם של גורי אלפי ואלי פיניש.
הדרמה החדשה של ערוץ 10 בעונת הקיץ היא "כלה מאוקראינה" של ציון רובין בכיכובם של משה איבגי, עפר שכטר, רונית יודקביץ, ויאנה גור. העונה הראשונה תעלה עם 13 פרקים, והעונה השניה תעלה זמן קצר אחריה. במרכז הסדרה יעמוד איבגי, המגלם רפתן קיבוצניק שמזמין דרך האינטרנט כלה מאוקראינה, אותה מגלמת גור. שכטר יגלם בסדרה את בנו החייל של איבגי, שנקלע ללוחמה מסיבית במסגרת שירותו הצבאי. בקיצור, ניכר כי יוצרי הסדרה השתדלו שלא לפסוח על שום קונפליקט ישראלי, ואנו תקווה שלא יצא מזה סלט עמוס מדי בטעמים.
ריאלטי:
---------
שלוש תכניות הריאליטי שיעלו בערוץ הן עונה נוספת של "לרדת בגדול"; "היפה והחנון" שהיא גרסתו העברית של הריאליטי האמריקאי המצליח של אשטון קוצ'ר, במסגרתו גיקים גמורים חוברים ליפהפיות, ומנסים ללמוד אלה מאלה את כישוריהם. הריאליטי האחרון, שהוא גם סוג של שעשועון, הוא "נקמת המחוננים" .
הפורמט המקורי של התכנית פותח בערוץ ונמכר בימים האחרונים ביריד התוכן "מיפ טי.וי" בקאן שבצרפת ל-13 מדינות, בהן צרפת, בריטניה, ארצות הברית ואוסטרליה. במסגרת השעשועון מתחרים ילדים מחוננים בשלל משימות מאתגרות, ואף מתחרים נגד מומחים מפורסמים בתחומים שונים. למרות ששוב מדובר בפורמט שמנצל את הפוטוגניות של ילדים, הפעם לפחות הוא עשוי לשפר במעט את האפיל של כל החננות של הכיתה.
אולי גם זו נחמה.במסגרת הספיישלים בערוץ ישודר רוב מכריע מתוך 31 משחקי "יורו 2008", גביע אירופה לאומות בכדורגל. 11 משחקים ישודרו ב-V.O.D. משחק הפתיחה יערך ב-7 ביוני בבזל שבשווייץ, ומשחק הגמר ב-29 ביוני בוינה שבאוסטריה. אילו ביום כדור הארץ, שיחול ב-5 ביוני, יצטרף הערוץ למאמץ הסביבתי, וישדר תכניות ירוקות מיוחדות.

אין תגובות: