יום שלישי, 4 במרץ 2008

האוסקר חגג 80 שנה , אבל איך הוא היה באמת ?


טקס האוסקר אולי חגג 80 שנות קיום, אבל הקהל האמריקני הצביע בשלט: האירוע זכה לרייטינג הנמוך ביותר מאז 1974. ככה
זה כשהסרטים המועמדים לפרס נחשבים "איכותיים" מדי.

הקהל האמריקני מעדיף להיטים קולנועיים דלי משקל ועתירי אפקטים - זו המסקנה המתבקשת לאור העובדה שטקס האוסקר האחרון, בו זכו בעיקר סרטי איכות, גרף את הרייטינג הנמוך ביותר בתולדותיו.

רק 32 מיליון צופים ראו את הטקס ששודר ברשת ABC האמריקנית - מיליון צופים פחות מ - 2003, הפעם הקודמת בה סבל הטקס מרייטינג נמוך במיוחד. אז הסיבה לכך היתה המלחמה בעיראק.ואם זה לא מספיק, הרי שנתוני הרייטינג של הטקס האחרון הם הנמוכים ביותר מאז 1974, בה החלו למדוד את מספרם.

את הסיבות לרייטינג הנמוך תולים המומחים בפופולריות הנמוכה להם זכו הסרטים שהיו מועמדים לפרסים המרכזיים. "זה יגמר בדם", "סוויני טוד" ו"מייקל קלייטון" לא ממש הצליחו למלא את בתי הקולנוע בצופים. אפילו הזוכה הגדול של הערב, "ארץ קשוחה", הכניס רק 64 מיליון דולר בקופות ארצות-הברית. למעשה, הסרט היחיד מבין חמשת המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר שעבר את קו ה-100 מיליון דולר בהכנסות היה "ג'ונו".

סיבה אחרת לרייטינג הנמוך של הטקס נתלתה בעובדה שכל ארבעת פרסי השחקנים הלכו לשחקנים אירופאים ששמותיהם לא לגמרי מוכרים לקהל האמריקני, ושמשחקים בדרך כלל בסרטים שאינם שוברי קופות.

לשם ניגוד, טקס האוסקר הנצפה ביותר היה ב-1998, אז זכה הסרט הפופולארי "טיטאניק" ב-11 פרסים. 55 מיליון צופים ראו את הטקס באותה שנה. גם הטקס ב-2004, בו זכה שובר הקופות "שר הטבעות: שיבת המלך", גרף רייטינג מהגבוהים בתולדות הפרס, כשהדביק למסך הטלוויזיה 43.5 מיליון צופים.

עם זאת, הרשת המשדרת ABC לא ממש נפגעה מהרייטינג הירוד, כי המפרסמים במהלך הטקס שילמו לה 1.8 מיליון דולר לספוט של 30 שניות, שהם 7% יותר מבשנה שעברה. כך שחוץ מלהעיד על טעמם הקולנועי הקלוקל של הקהל האמריקני, נתוני הרייטינג בוודאי ביאסו לא מעט מפרסמים.

אין תגובות: