יום שישי, 24 באפריל 2009

מהיום: הקלטת שידורי HD רק ב- yes


חברת הלווין yes משיקה את הממיר המתקדם "yesMaxHD", אשר יאפשר הקלטת תכנים ב-HD, עם דיסק קשיח גדול יותר, שלט חכם לומד, ממשק משתמש חדש וידידותי הרבה יותר.

חברת yes השיקה בימים האחרונים את מכשיר ה-yesMax HD. המכשיר משלב בין מכשיר ה-yes Max הרגיל לבין יכולות להציג תכנים באבחנה גבוהה, ואף מאפשר להקליט תכנים כאלה באיכות המקורית. עד כה הצפייה בהם נעשתה באמצעות מכשיר נפרד, yes HD. המכשיר הושק לצד שלט חדש, שמאפשר שליטה גם על מערכת הקולנוע הביתית, וכן ממשק משתמש משודרג. המכשיר החדש מסוגל להתחבר לאינטרנט, ויהווה פלטפורמה לשירותי VOD עתידיים של yes.

Yes תעלה עם השקת המכשיר שמונה ערוצי תוכן חדשים, המוקדשים לתכני HD. הערוצים יכללו שני ערוצי טלוויזיה – yes Stars DramaHD ו-yes Stars ActionHD; שלושה ערוצי ספורט – ספורט 5 HD (שישדר בהפרדה גבוהה תכני ספורט ישראלי) וכן Euro Sport ו-Fox Sport שיעלו בחודש הקרוב; שני ערוצי סרטים חדשים – yes MoviesHD ו-MGM-HD (סך של 900 סרטי HD בשנה); וערוץ טבע של נשיונל ג'אוגרפיק, גם הוא ב-HD.

מכשיר ה-yes MaxHD יכלול דיסק בנפח כפול מקודמו – 320 ג'יגה. עם זאת, כיוון שנפחם של קבצים שמוקלטים באבחנה גבוהה גדול יותר, לא מדובר בהרחבה משמעותית של הזכרון או של מספר הסדרות והסרטים שלקוחות יוכלו להקליט (אלא אם כן יבחרו להקליט אך ורק תכנים בשידור רגיל).

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של החברה, העיר כי מאז כניסת ה-HD לארץ בתחילת שנת 2008, מכירות מסכי הטלוויזיה ב-HD עלו בצורה דרסטית. לדבריו, אחוזי החדירה לבתים בישראל עומדים על 30%, כאשר בקרב לקוחות בעלי yesMax מדובר באחוזי חדירה גבוהים יותר. עוד הוסיף בהט כי המכשיר החדש מתמודד טוב יותר עם הצגת שידורים בהפרדה רגילה על מסכי ה-HD.

למרות רכישת תכני ה-HD לשידור, ב-yes לא מתכוונים לעבור בקרוב לצלם את הפקות המקור שלהם ב-HD. לדברי בהט, אולפני הצילום בישראל אינם ערוכים טכנולוגית לצילומי פנים ב-HD ואין להם תשתית מתאימה לכך. בהט הודה שתכני חוץ ניתן לצלם בהפרדה גבוהה, אך הוסיף כי בכל הקשור להפקות עתידיות הנושא ייבחן.

כמה יעלה לנו כל העסק?
*הוספת ממיר yesMaxHD בעלות של 59.90 ש"ח
*שדרוג ממיר HD לממיר yesMaxHD בעלות של 29.90 ש"ח [כתוספת למחיר כיום שהוא 39.90 ש"ח]
*שדרוג ממיר yesMax לממיר yesMaxHD בעלות של 19.90 ש"ח [כתוספת למחיר כיום שהוא 44.90 ש"ח]

המחיר אינו זול, אך הוא משקף את הממיר החדש, אשר מגיע עם HDD [דיסק קשיח] של 320GB, אפשרות הקלטת שידורי HD, סה"כ 200 שעות הקלטה, כ-70GB יועברו לשימוש פנימי של yes לשירותים כמו MaxMovies, שירות ה-VOD העתידי אשר יעלה במחצית הראשונה של 2010.

השקת ה-yesMaxHD הינו המהלך המרכזי של שנת 2009, ובכך הופכת ל-yes לחברה הראשונה בישראל שמשיקה ממיר אחד המשלב יכולות הקלטה ויכולות HD, ומבצעת שוב מהפכה בשוק הטלויזיה הרב ערוצית בישראל, באמצעות הגדרה מחדש של סטנדרט חווית הצפייה.

אין תגובות: