יום שישי, 24 באפריל 2009

"התרסקות" סדרת הדרמה עלתה ביס


"Crash" - סדרה חדשה המבוססת על הסרט זוכה האוסקר "התרסקות" (פרס הסרט הטוב ביותר) והופקה בידי יוצרי הסרט פול האגיס ורוברט מורסקו יחד עם גלן מאזרה, אחד המפיקים והכתבים הראשיים של "המגן".

ביום רביעי עלה לשידור פרק הבכורה ביס של הסדרה, בפרק הראשון כבר צפיתי כשהסדרה יצאה בארה"ב, ולדעתי היא טובה אבל מזכירה מאוד את עיקרון הסרט, החלטתי לתת לה עוד הזדמנות.

ב-2005 הסרט "התרסקות" הביס את "הר ברוקבק" ולקח את פרס הסרט הטוב ביותר בטקס האוסקר. תסריטו של פול האגיס על מספר עלילות הנשזרות זו בזו בלוס אנג'לס עזת היצרים והגזענות, הצליח להזיז משהו בליבם של אנשי האקדמיה כשהראה את האמת שמאחורי עיר המלאכים.

האגיס, ביחד עם דון צ'ידל, שכיכב בסרט ועוד קולגות שלקחו חלק בעשייה, החליט להעתיק את הפורמט למסך הקטן וכך נולדה הגרסה הטלוויזיונית של "קראש". הדמויות בסדרה לא קשורות כלל לסרט אך הקונספט זהה. היספנים, איראנים, סינים ונוצרים לבנים מהמעמד הבינוני-גבוה, "מתרסקים" אלו באלו כשמסלולי חייהם מצטלבים, וכך נבנית לה לאיטה עלילת הסדרה. עם דגש על "לאיטה".

תסריט המבוסס על מספר רב של דמויות ועלילות משנה מצליח להחזיק את הצופה מעוניין עד גבול מסוים ואז מגיע השלב בו החוטים חייבים להישזר והאנדרלמוסיה הסיפורית צריכה להתגבש למשהו קוהרנטי וברור יותר. בסרט של 90 דקות ניתן לעשות זאת באופן מושלם. בסדרה בה כל פרק נותן רק טעימה קטנה של כל דמות, הנטייה להימרחות בלתי נמנעת ואיבוד העניין לא מאחר להגיע.

ההפתעה הגדולה היא הופעתה של מורן אטיאס בתפקיד אינז הלוהטת. עם מבטא אמריקאי מושלם, חום ים תיכוני שמתלבש כמו כפפה על דמותה הלטינית ושורות טקסט טיזריות מאין כמותן מוכיחה שעם קצת התמדה בשיעורי דיקציה והמון אמונה בעצמך, אפשר לייצג את המולדת בכבוד.


רקע כללי על הסדרה:
הדרמה הפרובוקטיבית מתרחשת בלוס אנג'לס, המוצג (כמו בסרט) כגיהנום רותח של יצרים, יחסים בן גזעיים, ומלחמות. היא עוסקת בקבוצת אנשים הכוללת את בן סנדרס - מפיק תקליטים פסיכוטי (בגילומו של דניס הופר), הנהג שלו אנתוני (ג'וקו סימס), שחור עם חוכמת רחוב, קני (רוס מקול) שוטר אימפולסיבי, נשוי עם ילדים, המנהל רומן עם אינז (מורן אטיאס), אשתו של מנהיג בקהילת הצוענים, מניפולטיבית ופאם פאטאלית.

שותפתו של קני היא ביבי (ארלין טור) שחקנית לשעבר שהתאהבה בעבודת המשטרה כחלק מתחקיר והפכה לשוטרת במשרה מלאה, ומנהלת רומן עם הממונה עליהם אקסל (ניק טארביי), סגן במשטרה, חמום מוח המשתמש במראו הטוב והצ'ארם שלו להשיג את מה שהוא רוצה.
בברנטווד מתגוררת עקרת הבית הנואשת כריסטין (קלייר קרי) יחד עם בעלה המפוקפק פיטר (די בי סוויני). אדי צ'וי (בראיין טי) הוא חבר לשעבר בכנופיה אסייתית וכעת מנסה לחזור למוטב כפאראמדיק וסזאר (לואיס צ'אבז) הוא מהגר גוואטמאלי בלתי חוקי שמגיע לארץ ההזדמנויות הבלתי מוגבלות.

חייהן של הדמויות יתנגשו זו בזו וישפיעו האחת על השניה עד שיגיעו לנקודת הרתיחה.


ימי רביעי, בשעה 22:00 בערוץ - yes stars Drama (ובמקביל בערוץ yes Stars HD)

אין תגובות: