יום שבת, 31 בינואר 2009

היום ב- YesMovies: "המבוך של פאן" בהקרנת בכורה!

14:38 - "מחץ הדלתא" (1986)

צ’ק נוריס, אחת מהטרויקות הגדולות של הקולנוע העולמי בשנות ה-80 מגיעה בסרט זה לפסגת יצירתה. סיפורה הדרמטי ורווי הפעלולים של יחידת עילית אמריקאית הנשלחת אל תוככי ביירות המשוסעת למשימת חילוץ מורכבת במיוחד. כולל הקטע עם הטיל. במאי: גולן מנחם

16:47 - "טוויסטר" (1996)

הלן האנט מככבת בסרט על צידו האפל של הטבע. חזאי הטלוויזיה ביל הרדינג מנסה להשיג מאשתו חתימה על הסכם גירושין, כדי שיוכל לשאת לאישה את חברתו החדשה. אלא שהלשעבר היא חובבת טורנדו שרודפת אחר עין הסערה וכך מתערב הטבע בעלילה לאורכה ולרוחבה של מדינת אוקלהומה, ארה"ב. עד מהרה יחברו השלושה למרדף מסוכן אחרי הסערה. האפקטים החזותיים המצוינים הביאו הרבה מועמדויות לפרסים ולזכייה ב-BAFTA.
במאי: יאן דה בונט ("ספיד") , מפיק: סטיבן ספילברג ("פארק היורה")

18:41 - "מצולות" (1986)

סרט מדע בדיוני מרהיב שהיה כשלונו המסחרי הבודד של ג’יימס קמרון ("שליחות קטלנית"), אך רק השביח עם השנים. צוללת גרעינית של צי ארה"ב קולטת אות סונרי לא ברור במעמקי הים הקריבי. אות שמוביל להתרסקות ולמבצע חילוץ מסובך ומסוכן שבסופו מתגלית לבני האדם ציביליזציה חייזרית במעמקי האוקיינוס. שילוב בין ז’אנר סרטי הצוללות ל"מפגשים מהסוג השלישי", כאשר כרגיל אצל קמרון במרכז העלילה עומדת אשה חזקה. הפעם זו המהנדסת (בגילומה של מרי אליזבט מסטראנטוניו) שנאלצת לעבוד עם בעלה המנוכר, מפקד המבצע.

21:30 - "המבוך של פאן" (2006) הקרנת בכורה!

ב-1944, ילדה מופנמת נוסעת לגור עם אמה ובעלה החדש, קצין סדיסטי בצבאו של פרנקו, במוצב צבאי כפרי ומרוחק. בביתה החדש היא מפתחת עולם הזוי שכאילו נלקח מאגדה אפלה, שבו היא פוגשת את פאן, בעליו של מבוך בחצר האחורית של הבית. פאן מבטיח לה שתוכל לפגוש את אביה המלך, רק אם תעמוד בשלוש משימות מסוכנות. הבמאי גיירמו דל-טורו (הלבוי) נותן לדמיונו הפרוע להשתולל בדרמה הפנטסטית הנפלאה הזו, שזיכתה אותו בשלושה פרסי אוסקר, שלושה פרסי BAFTA, והערכה של מבקרים רבים.

23:29 - "ספרות זולה" (1994)

סרטו השני של הבמאי והתסריטאי קוונטין טאראנטינו, שהפתיע עם "כלבי אשמורת" והפך מאז למודל חיקוי, משלב בהצלחה ארבעה קווי עלילה, שבמהלכם מצטלבות דרכיהם של גיבורי הסרט: צמד רוצחים שכירים, זוג שודדים זוטרים, מתאגרף כושל, בוס מאפיונר ורעייתו הצעירה ועוד. טאראנטינו יוצר קולנוע תזזיתי המודע למורשת ההוליוודית ובה בעת הוא גם נאמן לקצב שנות ה-90 ולתרבות הרחוב. הדיאלוג השנון, האלימות הבוטה והשרירותית הם סימני ההכר של הסרט שזכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן ובאוסקר על התסריט.

אין תגובות: