יום שלישי, 27 בינואר 2009

היום ב- YesMovies: "קולנוע עוצר נשימה"

14:56 - "פחד רשאוני" (1996)

ריצ’ארד גיר מגלם עורך דין מצליח ושחצן הבוחר להגן על צעיר חסר בית ומגמגם, המואשם ברציחתו של בישוף אהוב בשיקגו, רק כדי לזכות בתהילה וכותרות נוספות. התובע הכללי, אויבו בנפש וידידו של הבישוף המנוח, דורש עונש מוות לנער, וכדי לתבל את העניינים מתמנה לטפל בתביעה המאהבת לשעבר של הגיבור. מאבק המוחות בין התובעת לסניגור והמתח המיני ביניהם הופכים ללבו של הסרט, ובנוסף מסתבר כי הנער המואשם ברצח סובל מפיצול אישיות. אדוארד נורטון בתפקיד הנער הרוצח היה מועמד בצדק לאוסקר משנה כבר בתפקידו הקולנועי הראשון.
שחקנים: ריצ'ארד גיר, לורה ליני, אדוארד נורטון
במאי: גרגורי הובליט


17:07 - "הפירמה" (1993)

סידני פולק ביים מותחן זה, המתרחש מבין לשורות החוק הכתוב. מיץ` מקדיר, עורך דין צעיר מצטרף לחברת עורכי דין, המחזרת אחריו ומציעה לו "הרים וגבעות". מיץ`, משקיע את נשמתו בחברה על חשבון חיי הנישואין שלו.בשלב מאוחר יותר מגלה מיץ`, לתדהמתו כי החברה בה הוא עובד קשורה למאפיה. אנשי האפ.בי.אי. המעוניינים להפליל את החברה, סוחטים את מיץ` להסגיר לידיהם את סודות החברה. בחוסר ברירה מסכים מיץ` לשתף פעולה, אך הוגה דרך שבה גם יסגיר את שותפיו העבריינים וגם יזכה לתועלת כספית.
שחקנים: טום קרוז, ג'ין טריפלהורן, ג'ין הקמן
במאי: סידני פולאק

19:41 - "מיזרי" (1990)

מה יותר מפחיד מאישה גדולה עם חזון גדול וסכין קצבים ביד? כנראה שלא הרבה, מה שהופך את הסרט הזה לאחד המותחנים האימתניים הטובים ביותר של עשרים השנים האחרונות. קאת'י בייטס בפסגת הקריירה שלה (אוסקר על הופעתה) נותנת שואו של אחד למאה. בימוי: רוב ריינר (אני והחבר'ה, כשהארי פגש את סאלי).
שחקנים: ג'יימס קאן, קטי בייטס
במאי: רוב ריינר

21:30 - "פסגת הפחד" (1991)

מקס קיידי אנס פסיכופאט (רוברט דה נירו בהמשך טבעי לדמותו ב"נהג מונית" וסרטים אחרים של סקורסיזה) שמשתחרר מבית הכלא יוצא למסע נקם אכזרי בפרקליט סם בואדן שהסתיר ראיות שהיו עשויות למנוע את מאסרו. זוהי גירסה שניה לסרט בעל אותו שם שביים ג’יי. לי תומפסון ב1962- (כוכבי הסרט המוקדם גרגורי פק ורוברט מיצ’ם מופיעים כאן בתפקידים קטנים), נסיונו הראשון של סקורסיזה לטפל בז’אנר האימים והנושא הכמעט קבוע שלו בעשורים האחרונים-"האחר" שמאיים על שלמות התא המשפחתי האמריקני. כרגיל אצל סקורסיזה הסרט מהמם מהבחינה הקולנועית הטהורה, אבל הוא בהחלט מעורר חילוקי דעות בשל המסרים הסקסיסטיים שהוא משדר.
שחקנים: רוברט דה נירו, ניק נולטה, ג'סיקה לאנג
במאי: מרטין סקורסזה


23:38 - "הניצוץ" (1980)


סרט אימה המופתי המתאר את תהליך שגעונו של סופר כושל ומתוסכל שמקבל משרה כשומר בבית מלון נידח ומבודד בעונה מתה, מקום שבו שנים מספר קודם לכן רצח בעל תפקיד דומה את כל בני משפחתו בעזרת גרזן. "הניצוץ" מהווה נדבך חשוב במכלול יצירתו של סטנלי קובריק (התפוז המכני) למרות השינוי בסגנון ובשפה הקולנועית, ויחד עם "קן הקוקיה" עשה מג'ק ניקולסון כוכב לדורות. זהו עיבוד לאחד מספריו המוקדמים של סטיבן קינג. עם שלי דובאל (פופאי) בתפקיד אשת הפסיכופת.
שחקנים: ג'ק ניקולסון, שלי דובאל
במאי: סטנלי קובריק

02:01 - "אמריקה איקס" (1998)

סיפור חייהם של שני אחים - המבוגר יותר ניאו-נאצי שנעצר, יושב בכלא ועובר שינוי רוחני ואידיאולוגי, ואחיו הצעיר שמתייחס אליו כדמות אב ומודל לחיקוי, ומתחיל להידרדר למקומות דומים. אדווארד נורטון, באחד מתפקידיו החשובים, מגלם את דמותו של דרק וייניארד, שאיבד את אביו בידיהם של עבריינים שחורים ומפתח השקפת עולם גזענית מעוררת רתיעה. עכשיו הוא יוצא מבין הסורגים כדי למנוע מאחיו הקטן ללכת בדרכו. דרמה עוצמתית של טוני קיי עם אדווארד פורלונג (פקר) בתפקיד האח הצעיר.
שחקנים: אדוארד נורטון, אדוארד פרלונג
במאי: טוני קיי

אין תגובות: