יום ראשון, 25 בינואר 2009

היום ב- YesMovies

15:54 - "שליחות קטלנית" (1984)
הסרט שהפך את קמרון לבמאי נחשב בהוליווד וגרם למהפך בקריירה של ארנולד שוורצנגר. קמרון כתב את התסריט בהשראת סיוט על רובוט המגיע מהעתיד, אותו חלם על אתר הצילומים של סרטו הראשון (והכושל) "פיראניה 2". הסרט מתחיל בשנת 2029. רוב האוכלוסיה האנושית הושמדה במלחמה גרעינית וכדור הארץ נשלט ע"י רובוטים ואנדרואידים. אחד מהם - המחסל, נשלח חזרה לימינו כדי לרצוח אשה צעירה העומדת ללדת את מנהיג המרד העתידי של בני האדם. בעקבותיו שולחים אף בני האדם את נציגם כדי שימנע את ההתנקשות. אחד מסרטי הפעולה/ מד"ב הטובים של כל הזמנים, המעפיל, למרות התקציב הנחות, על סרט ההמשך הבומבסטי שנעשה ע"י קמרון כעבור שבע שנים.
עם: לינדה המילטון, ארנולד שוורצנגר
במאי: ג'יימס קאמרון

17:42 - "רובוקופ" (1987)
אלכס מרפי נרצח ע"י כנופית פשע, את מוחו מצליחים לשקם והופכים אותו לרובוט בשירות המשטרה, עכשיו הוא יוצא לנקום ברוצחיו ולעשות סדר בעיר.
עם: פיטר וולר, ננסי אלן
במאי: פול ורהובן

"מלתעות" (1975)
עיירת חוף שקטה, ראש עיר מודאג, מפקח משטרה שפוחד מהים, מדען, מלח מחוספס וכריש מסוג עמלץ לבן, מרכיבים יחד את אחד הסרטים הבודדים שזכו לקונצנזוס עולמי מוחלט (ע"י הקהל והמבקרים גם יחד, שלא לומר האקדמיה, גלובוס הזהב וכו') ושנחשב עד היום (ובצדק) לאחד ממותחני האימה הטובים ביותר שנעשו אי פעם (ואחד מחמשת הסרטים הטובים של שפילברג).
עם: ריצ'רד דרייפוס הצעיר (מפגשים מהסוג השלישי) ורוי שיידר (כל הגא'ז הזה).
במאי: סטיבן שפילברג

"פארק היורה" (1993)
לגו'ן האמונד, מיליונר מזדקן, יש רעיון מטורף, לפתוח פארק שעשועים שהאטרקציה המרכזית בו היא דינוזאורים. חוקריו של האמונד מצליחים, בעזרת תהליך חדשני, להפיק D.N.A של דינוזאורים שמתו לפני מאות מיליוני שנים ולהחזירם לחיים. לפני פתיחת הפארק לקהל הרחב מזמין האמונד, לצורך חוות דעת אחרונה ולהרגעת משקיעיו, קבוצת חוקרים נודעים, האמורים לחקור ולהתרשם מהפארק. כבר במהלך סיור ההתרשמות הראשוני, משתבשות כל התוכנית. העניינים והחיות יוצאים משליטה. מרגע זה ועד הסוף הדרמטי הופך הסרט למסע הישרדות מדהים תוך התמודדות מול יצורים קדמוניים שחזרו - ובגדול.
במאי: סטיבן שפילברג

"פרוייקט המכשפה מביילר" (1999)
שלושה תלמידי קולנוע יוצאים ליערות מרילנד כדי להכין סרט תיעודי על אגדת המכשפה מבלייר שגרמה להיעלמותם של עשרות ילדים. הסטודנטים נעלמים ואילו אנו זוכים לראות את חומר הגלם שהם צילמו ונמצא ביער. סרטם של שני במאים צעירים, אדוארדו סאנשז ודניאל מייריק, הפך לסנסציה בארה"ב. מדובר במוקומנטרי מבוצע להפליא שעלה 35 אלף דולר וגרף את כל הקופות וההערצות. בלי אפקטים מיוחדים, רק על ידי יצירת אווירה, ביימו השניים סרט המשאיר את יצירת הפחד לדמיונו של הצופה, וזה עובד.

אין תגובות: