יום שישי, 23 בינואר 2009

"ואלס עם באשיר" מועמד לשני פרסי BAFTA

"נער החידות ממומביי" ו"הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" מובילים את רשימת המועמדים עם 11 מועמדויות כל אחד. "ואלס עם באשיר" מועמד לפרסי הסרט הזר והאנימציה .

פורסמו המועמדים בקטגוריות השונות לפרסי האקדמיה הבריטית לקולנוע (BAFTA), כש"נער החידות ממומביי" של דני בויל ו"הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" מובילים את הרשימה עם 11 מועמדויות כל אחד. "ואלס עם באשיר", שכבר נכלל ברשימת המועמדים לפרס הסרט הזר שפורסמה בשבוע שעבר, מועמד גם בקטגוריית האנימציה לצד "פרספוליס" הצרפתי ו"וול-E" של פיקסאר.

המועמדים בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, מלבד "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" ו"נער החידות ממומביי", הם "פרוסט/ניקסון" של רון הווארד, "מילק" של גאס ון סנט ו"נער קריאה" של סטיבן דלדרי. כל הסרטים הללו, למעט "מילק", מופיעים גם ברשימת המועמדויות בקטגוריית הבימוי - לצד מועמדות של קלינט איסטווד עם סרטו "ההחלפה".

לפרס השחקן הטוב ביותר מועמדים פרנק לנגלה ("פרוסט/ניקסון"), דב פאטל ("נער החידות ממומביי"), שון פן ("מילק"), בראד פיט ("הסיפור המופלא של בנג'מין באטן") ומיקי רורק, זוכה פרס גלובוס הזהב בקטגוריה המקבילה על תפקידו ב"המתאבק".

לפרס השחקנית הטובה ביותר מועמדות אנג'לינה ג'ולי ("ההחלפה"), קריסטין סקוט תומאס ("לאהוב אותך מאז"), מריל סטריפ ("ספק") ושתי מועמדויות לזוכת פרס גלובוס הזהב, קייט ווינסלט - על תפקידיה ב"נער קריאה" וב"חלון פנורמי".

טקס הענקת פרסי האקדמיה הבריטית לקולנוע ייערך בלונדון ביום ראשון, 8 בפברואר, שבועיים לפני טקס פרסי האוסקר .

מקור הידיעה: סוכנויות הידיעות

אין תגובות: